معاون پژوهشی دانشگاه شیراز

اختصاص 10 درصدی بودجه عمرانی به پروژه دانش بنیان

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: در راستای ارتقاء سطح علمی و پژوهشی 10 درصد از بودجه عمرانی به پروژه دانش بنیان اختصاص یافته است.
تصویر اختصاص 10 درصدی بودجه عمرانی به پروژه دانش بنیان

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: برای نخستین بار در نشست با دستگاه‌های اجرایی، 124 میلیارد تومان معادل 10 درصد بودجه عمرانی به پروژه‌های تحقیقاتی و دانش بنیان اختصاص یافته است.
محمد حسین شیخی امروز
به مناسبت هفته پژوهش با شعار توسعه دانش بنیان اظهار داشت: بهره‌برداری از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در مجموعه دانشگاه‌های شرکت دانش بنیان، معرفی هارضه‌های نیاز فناورانه دستگاه‌های استان فارس و تقدیر از وژوهشگران از جمله برنامه‌های هفته پژوهش است.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اهداف معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: تبدیل ثروت به فناوری، حرکت به سوی مرز دانش و بر طرف کردن مشکلات فعلی، حمایت مالی و آموزشی از اساتیدو دانشجو به اکوسیستم و بازار کار، توجه به جهش تولید، راه‌اندازی کارگروه انرژی آب، خشکسالی، هوش مصنوعی و علوم انسانی و نیز کارگروه هویت‌زایی، حل مسائل آسیب‌های اجتماعی و نیز هویت ایرانی اسلامی از دیگر کارگروه‌های اجرایی دانشگاه است.
معاون پژوهشی دانشگاه شیراز بیان داشت: بر اساس رتبه بندی موسسه بین المللی isi از چهل و یک عضو هیئت علمی 2 درصد و ۱۴ نفر یک درصد جزء پر استنادترین مقاله را به خود اختصاص داده است.
شیخی اضافه کرد: در رتبه بندی شانگ‌های دانشگاه شیراز در 6 رشته موضوعی به ویژه حوزه منابع آب 101 تا 150، رشته علوم و فناوری غذایی بین 200 تا 300، مهندسی شیمیی، علوم زمین و کشاورزی بین 400 تا 5000 از دیگر موقعیت دانشگاه شیراز است.
وی افزود: نشست مشترک با صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان فارس با هدف ارتباط دانشگاه با صنعت از جمله رویکرد معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز است.

441447