برگزاری بیش از 300 برنامه در هفته بسیج

فرمانده سپاه عشایر فارس گفت: به مناسبت هفته بسیج بیش از 300 برنامه در استان فارس برگزار می‌شود.
تصویر برگزاری بیش از 300 برنامه در هفته بسیج

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، فرمانده بسیج عشایر فارس گفت: به مناسبت هفته بسیج بیش از 300 عنوان برنامه با شعار بسیج خدمتگزار ملت در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت عشایری استان فارس بر گزار می‌شود.
سرهنگ سید محمد شکوهی صبح امروزدر جمع خبرنگاران اظهار داشت: 20 یادواره شهدا عشایری، رزمایش 40 گروه جهادی درعرصه‌های فعالیت‌های بهداشت، درمان، ویزیت رایگان، آموزش و خدمات کشاورزی، دامپروری و اشتغالزایی آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه عشایری فارس با 100 هزار بسیجی، 185 پایگاه مقاومت بیش از 12.5 در صد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و در مناسبت‌های مختلف پیشگام است، افزود : ایجاد امنیت، اقتصاد مقاوتی، عمرانی، آبشخور دام، ساخت منازل محرومان، واکسیناسیون دام‌های عشایر، برگزاری همایش معتمدان، نشست‌های روشنگری، بصیرتی، تجدید میثاق با شهدا، عطر افشانی قبور شهدا‌‌، حضور پر رنگ عشایر در نماز دشمن شکن جمعه ملبس به لباس عشایری، دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان‌ها، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، میز خدمت بسیج با همکاری مسئولان، فرمانداران، بخشداران و شهرداران از دیگر برنامه عشایر استان فارس است.
وی با اشاره به اینکه اگر به جامعه عشایری کمک نشود به‌زودی چیزی به عنوان جامعه عشایری به ویژه نزد جوانان جامعه هدف وجود ندارد، افزود: خشکسالی‌ها و بی توجهی به قشر جامعه عشایری، مجبور به فروش دام و در نتیجه به شغل‌های کاذب روی آورده و نیز ایل‌راهها با مشکل روبه‌رو و معضلات بسیاری را بر کشور تحمیل می‌کند.
فرمانده سپاه عشایر فارس بیان داشت: بسیج در 15 آذر ماه سال 58 به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب برای حفظ نظام تشکیل و در درگیرهای با غائله کردستان، گلستان، خوزستان و نیز جنگ تحمیلی و نیز در عرصه‌های سازندگی، فرهنگی حضوری فعال و تعیین کننده‌ای داشته است.
شکوهی اضافه کرد: هر چادر عشایری یک پاسگاه انتطامی و کارگاه تولیدی است و در این راستا باید از حمایت‌های ویژه برخوردار شود.

418603