فارس

رئیس اتحادیه صنف بستنی، فالوده و کافه تریای شیراز اعلام کرد:

اعلام نتیجه مسمومیت تعدادی از شهروندان با مصرف قهوه تا سه روز آینده

رئیس اتحادیه صنف بستنی، فالوده و کافه تریای شیراز اعلام کرد: علت مسمومیت تعدادی از شهروندان استان فارس به دلیل مصرف قهوه تا سه روز آینده اطلاع رسانی می‌شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضى این شهرســتان خبر داد و گفت: کاشت این محصــول از اول مهر ماه شــروع وتا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت.
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز تاکید کرد:

ضرورت افزایش تدابیر پیشگیرانه در ایام اربعین حسینی

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در فارس، افزایش تدابیر پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه را به ویژه در ایام اربعین حسینی ضروری خواند.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور:

لزوم تبیین نقش انقلاب اسلامی در تمدن آینده

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی بستری برای ورود به تمدن است، گفت: روند تمدن غربی رو به افول است و در آینده ما می‌توانیم سهم داشته باشیم.
مدیرکل انتقال خون فارس در رابطه با روند دریافت پلاسما در استان، گفت: تاکنون 326 واحد پلاسما از بهبودیافتگان کووید 19 دریافت کرده‌ایم و عمده آن نیز توزیع بیمارستانی در سطح استان شده است.
معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس با اشاره به ظرفیت خاص عشایر در تولید صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری، گفت: اهمیت دادن به جذابیت‌های گردشگری معطوف به فرهنگ ناب و جذاب عشایری، بدون باز آفرینی و نگاه داشت ذخایر فرهنگ ایلاتی ممکن نیست و بالندگی این فرهنگ در گرو توجه به این رویکرد است.
نماینده مردم شهرستان فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

حضور چشم‌گیر عشایر فارس در عرصه‌های مختلف

نماینده مردم شهرستان فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی گفت: عشایر فارس نمونه عینی از اقتصاد مقاومتی هستند که در زمینه‌های مختلف‌ کشاورزی، صنایع‌دستی، دامپروری، گردشگری و توریستی حضور چشم‌گیری داشته و در مناطق مختلف استان بصورت پراکنده به امر تولید گوشت قرمز مشغول هستند.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس ارزش ریالی پرونده‌های تخلف ۶ ماه اول امسال را بیش از ۲۴۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: طی این مدت نسبت به سال قبل، شاهد رشد ۱۰ درصدی در تعداد و رشد ۱۸۴ درصدی در ارزش ریالی پرونده‌های تخلف هستیم.
رئیس مرکز حافظ شناسی، موضوع محوری برنامه‌های امسال بزرگداشت حافظ را "بررسی، نقد و آسیب شناسی کارنامه‌ی حافظ پژوهی اعلام و خاطرنشان کرد: از یکسال قبل این موضوع، برای برگزاری نشست‌های علمی اعلام شده است.
مدیرکل بهزیستی فارس گفت: جای تاسف است که برخی از خانواده‌ها با انگیزه‌ی درآمد بیشتر، کودکان خود را وادار به کار در چهارراه‌های شهر می‌کنند؛ این کودکان تنها در چهار ساعت کار خیابانی، ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان درآمد کسب می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

برنامه" یادروز حافظ" شامگاه ۱۹ مهر آغاز می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این‌که برنامه‌های یادروز حافظ امسال طی یک‌ هفته و با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی اجرا می‌شود، گفت: افتتاحیه یاد روز حافظ، ۱۹ مهرماه ساعت ۲۱ از مرکز صدا و سیمای استان پخش و نشست‌های علمی و تخصصی نیز به شکل مجازی برگزار خواهد شد.
استاندار فارس با تاکید بر این که هر گونه حمایت و همراهی دستگاه‌های اجرایی از بخش ورزش باید در چارچوب‌های حقوقی روشن و مستند انجام شود، تصریح کرد: حمایت‌های غیرشفاف مورد برخورد قرار خواهد گرفت و حمایت‌های روشن و در بستر حقوقی و قانونی مورد حمایت مدیریت ارشد استان فارس قرار دارد.
آرامگاه کوروش کبیر

آرامگاه کوروش کبیر

کورش کبیر به عنوان بنیانگذار سلسه هخامنشی در سال ۵۴۶ قبل از میلاد مسیح، پایتخت جدید فرمانروایی قدرتمند خود را در ۱۳۰ کیلومتری شمال شیراز کنونی به نام پاسارگاد ساخت. در طول تاریخ از پاسارگاد جز مقبره کورش، که اکنون در سه کیلومتری غرب جاده شیراز – اصفهان واقع شده است، اثری باقی نیست. در کاوش های باستان شناسی به این نتیجه رسیدند که در ساخت پاسارگاد ترکیبی از معماری های آناتولی، بین النهرین و ایران به صورت ماهرانه با یکدیگر تلفیق شده است.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

کاشت مکانیزه کلزا در قیروکارزین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز کاشت مکانیزه دانه روغنی کلزا در اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: کاشت این محصول از امروز 15 مهر ماه در بخش افزر شروع و تا اوایل آذر ماه ادامه خواهد داشت.
دبیر جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد:

برخی همه چیز را به آمریکا وصل کرده‌اند

دبیر جامعه روحانیت شیراز با تصریح بر این نکته که برخی همه چیز این مملکت را به آمریکا وصل کرده‌اند، گفت: در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری قرار داریم و ائمه جمعه ضمن عدم ورود به مصداق‌ها، برای حضور مردم در صحنه تلاش کنند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس از ائمه جمعه استان خواست علی‌رغم وجود اختلاف سلیقه‌ها اما با نمایندگان و دیگر مسئولان شهری و استانی همراهی کنند و تاکید کرد: اختلاف بین نماینده و امام جمعه نتیجه‌ای جز قفل شدن کار مردم ندارد.
سازمان آگهی های پرسون