تعداد ایثارگران فارس 7 برابر استا‌ن‌ها است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: تعداد ایثارگران استان فارس برابر با 7 استان است، که نشان از ولایتمداری این خطه از میهن اسلامی مان است.
تصویر تعداد ایثارگران فارس 7 برابر استا‌ن‌ها است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گقت: تعداد جامعه ایثارگران استان فارس معادل ایثاگران استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، هرمزگان، سمنان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است.

سردار ابراهیم بینایی امروز اظهار داشت: بیش از 42 هزار جانباز 5 تا 70 درصد مربوط به ارتش، سپاه، فراجا، بسیج و جهاد کشاورزی است.

وی خاطر نشان کرد: 14 هزارو 500 شهید، 2 هزارو 239 آزاده که از این تعداد 4 نفر خانم که در دوران دفاع مقدس اسیر شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: هزار نخبه متشکل از فرزندان شهدا، جانبازان و نیز بیشترین انجمن شامل انجمن جانبازان بسیج که از ناحیه چشم ترکش و نابینای 1 و 2 چشم، جانبازان بصیر، قطع عضو، انجمن جانبازان ضایع نخایی، فرزندان شهید، همسران شهدا، جانبازان شیمیایی و نیز انجمن زندانیان مسلمان قبل از انقلاب و نیز انجمن پیام‌آوران ایثار در حوزه روایت‌گری از دیگر تشکل‌های جامعه ایثارگری در فارس است.

سردار بینایی با اشاره به اینکه شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در سخنرانی در استان مازندران با دست چپی که ترکش خورده اعلام کرد تا 3 ماه بساط حکومت داعش از کره زمین برچیده می‌شود، افزود: افرادی به عنوان گرگ‌های تنها در راستای جریانات تکفیری که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) 13 نفر از زائران از فارس و نیز استان‌های کرمان، همدان، تهران و کهگیلویه و بویر احمد را شهید و آسمانی کردند با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) تعدادی داعشی که در طراحی حمله به حرم مطهر شرکت داشتند دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: همزمان با چهلم شهدای حرم شاهچراغ(ع)، گرامیداشت شهید دستغیب همراه با دعای کمیل در شبستان امام خمینی حرم، دومین سالگرد سرلشکر پاسدار شهید استوار محمودآبادی بعداز نماز مغرب و عشاء در ساعت 18 با حضور قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و با مداحی حاج صادق آهنگران برگزار می‌شود.

بیانی ابراز داشت: نخستین جشنواره ملی و فرهنگی به مناسبت شهید عبدالله اسکندری رییس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با عنوان عبد خدا همزمان با شهادت حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس است.

440714

مطالب مرتبط