41 درصد در فارس به آنفلوآنزا مبتلا هستند

معاون بهداشت دانشگاه شیراز گفت: با پیشگیری‌های به عمل آمده 41 درصد در فارس به بیماری آنفلوآنزا و 4 درصد به کرونا مبتلا هستند
تصویر 41 درصد در فارس به آنفلوآنزا مبتلا هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس،معاون بهداشت دانشگاه شیراز گفت: با آزمایش 600 بستری سرپایی در بیمارستان‌ها 41 درصد به آنفلوآنزا و 4 درصد در استان فارس مبتلا به کووید 19 هستند.

عباس رضائیان زاده اظهار داشت: بیماری قالب در فصل سرما در استان فارس آنفلوآنزا است که با رعایت موارد بهداشتی و استفاده از قرص تامی فلو در بیمارستان‌های دولتی و مراکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان ارائه و در مدت 24 ساعت برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن کرونا در دوزهای مختلف و دست ندادن از جمله کاهش بیماری کرونا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: در بررسی‌های انجام شده در 2 هفته اخیر در شیرخوارگاه شهر صدرا 40 کودک دارای علائم بیماری ریزش بینی، چشمی و بی حالی هیچ‌گونه بیماری آنفلوآنزا و کرونا مشاهده نشده که نشان از توجه به رعایت بهداشتی است.

رضائیان زاده اضافه کرد: برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تعدادی از متخصصان اطفال در حوزه‌ درمان، بهداشت و پرستاران غیر حضوری آموزش‌های لازم را در استان ارائه داده‌اند.

وی ابراز داشت: پیش بینی می‌شود برای مقابله با ورود ویروس جدید کرونا یک هفته مهدهای کودک استان فارس تعطیل شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان و هم‌استانی‌ها درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری تنفسی به ویژه میزان تنفس تند، تنگی نفس، صرفه شدید، تشنج نوزادان و فرو رفتگی قفسه سینه بلافاصله به بیمارستان منتقل شوند.

رضائیان‌زاده با اشاره به اینکه بیماری مقاوم به درمان سل در استان فارس یک نفر است، اظهار داشت: سل بیماری تنفسی که با چرک وگلو درد همراه است و نسبت به سایر بیمارهای تنفسی سخت‌تر بوده و به عنوان بیماران به درمان مقاوم معروف هستند.

وی خاطر نشان کرد: بیماران مقاوم به درمان سل برای درمان، حدود 4 ماه در بیمارستان بستری و مراقبت‌های درمانی بر روی وب انجام می‌شود.

مدیر بیماری‌های واگیر دار معاون بهداشت دانشگاه شیراز در ادامه این نشست خاطر نشان کرد: به کودکان افغانی‌ دارای سنین 9 ماه به بالا واکسن سرخک و فلج اطفال تزریق می‌شود.

مصطفی ابراهیمی خاطر نشان کرد: افغانی‌هایی که واکسن سرخک و فلج اطفال نزده‌اند به درب منازل مراجعه و به فررندان آن‌ها واکسن فلج اطفال و سرخک تزربق می‌شود.

441983