فارس

شهردار شیراز از کاندیدا شدن این کلانشهر برای کسب عنوان پایتختی کتاب جهان خبر داد و از مسئولان یونسکو خواست با توجه به پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی شیراز فرصتی فراهم کنند که مردم ایران و جهان از طریق شیراز بیش از گذشته با هم گفت‌وگو کنند و زمینه شناخت درست از تفاوت‌ها برای بهتر زندگی کردن فراهم شود.
قهرمانی از فارس که در دل بغداد حماسه آفرید

تعصب و غیرت دوران در وجود شهید دوران

هر بار که به ماموریت می‌رفت، می‌دانست که شاید آخرین باری باشد که پا روی زمین می‌گذارد، ایمان داشت که شهادت تنها راه رسیدن به سعادت است و همین او را تسلی می‌داد و غم ندیدن همسر و فرزند و خانواده را برایش تحمل پذیر می‌کرد. در آخرین روز زمینی بودن، با قلبی مالامال از یاد خدا، بار دیگر خانواده را وداع گفت و راهی آسمان شد تا ثبت کند بر جریده عالم دوام خود.
یک پزشک متخصص بیهوشی و فوق تخصص کنترل درد تاکید کرد که، براساس بعضی از توصیه‌ها، برخی بیماران تصور می‌کنند با کمترین درد ناشی از سیاتیک، بهترین و تنها راه درمان عمل جراحی تهاجمی است؛ حال آنکه اینگونه نیست.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شیب ملایم افزایش تعداد مبتلایان کرونایی در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شیب ملایم افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان فارس طی روزهای اخیر، گفت: علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان، شاهد افزایش تعداد بیماران بدحال و نیازمند به بستری هستیم.
مدیرعامل موکب احمدبن موسی(ع) با بیان این‌که امسال بساط عزای اربعین را در بین‌الحرمین شیراز برپا خواهیم کرد، گفت: ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم تا اربعین حسینی را به بهترین شکل و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم.
یک هنرمند جوان تئاتر فارس، نخستین تجربه فیلم کوتاه خود را با عنوان "کانگورو" باهدف تاکید بر نقش رسانه بر روان آدمی و اهمیت سواد رسانه‌ای در دوران همه‌گیری بیماری کرونا، جلوی دوربین برد.
آیت‌الله دژکام خبر داد:

فارس در کربلا زائرسرا می‌سازد

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به تلاش موکب احمدبن موسی(ع) برای احداث زائرسرا در کربلا گفت: رایزنی‌هایی با مسؤلان عتبه حسینی و نمایندگان ایران در کربلا انجام دادیم تا مجموعه‌ای به نام احمدبن موسی(ع) در کربلا در طول سال فعالیت داشته باشد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس خبر داد:

محتکر خودرو در دام جریمه سنگین

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از جریمه ۳۸ میلیارد ریالی یک محتکر خودرو در این استان خبر داد.
معاون أموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آموزش؛ رسالتی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز متوقف نمی‌شود

بیش از هفت ماه پیش دنیا با تحولی شگرف مواجه شد که وقوع آن با پیامدهایی که در پی داشت، بشر امروز را غافلگیر کرد. تحولی که تمامی ابعاد زندگی یکایک ما را دگرگون کرد، تحولاتی که شاید بیشتر طعم تلخی آن به کام بشر احساس شد، اما هر کجا ذهن خلاق و ایده نوینی وجود داشت، این تهدید به یک فرصت تبدیل شد.
رئیس امور فنی جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

بالا آمدن کم‌سابقه سطح ایستابی در اراضی قیروکارزین

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از بالا آمدن سطح ایستابی در دشت کارزین از بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: این موضوع تهدیدی جدی برای کشاورزی و باغداری در دشت کارزین است.
مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: آبرسانی سیار اساسا یک اقدام در زمان بحران بوده و با هدف "مدیریت بحران" انجام می‌شود، اما این امر در حوزه اداره کل امور عشایر به یک شرح وظیفه روزانه و دائمی تبدیل شده است.
رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان این‌که کشور همیشه نیازمند فرهنگ جهادی دفاع مقدس است، گفت: مشکل مردم با بروکراسی‌های اداری و کاغذی حل نمی‌شود بلکه با همت و اراده حل می‌شود که از صدها کاغذ و صورت جلسه بهتر است.
در پی انتشار خبر تلف شدن 300 راس از گونه نادر جانوری در لارستان فارس در یکی از خبرگزاری‌های محلی، رئیس محیط زیست این شهرستان با تکذیب خبر اظهار کرد: در سال جاری بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک به حیات وحش مناطق تحت مدیریت این شهرستان سرایت نکرده است.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز:

کاغذ از سایت‌های اداری شهرداری حذف می‌شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره بر حذف کاغذ از سایت‌های اداری، شهرداری را موظف دانست اقدامات لازم جهت دستیابی به شهرداری الکترونیک و سیستم peaper less را استخراج کند.
شهردار زرقان عنوان کرد:

بنای تعطیلی کارخانه‌ها را نداریم

شهردار زرقان، پرداخت سهم زرقان از آلایندگی‌ها پس از استقلال و ارتقا در طرح تقسیمات کشوری را یکی از آرزوهای بزرگ شهرداری زرقان عنوان کرد و گفت: با ارتقای این شهر، درآمد قابل توجهی از آلایندگی ها به میزان ٢٨ میلیارد تومان برای شهرداری‌های زرقان، لپویی و دهیاری‌های این شهرستان تزریق شد.
زلزله در فارس؛

کنارتخته فارس لرزید

ساعتی پیش زلزله‌ای با قدرت ۴.۳ ریشتر منطقه "کنار تخته" استان فارس را لرزاند.
معاون امور عمرانی استانداری فارس خبر داد:

تسریع در روند اجرای پروژه کمربندی شمال شرق شیراز

معاون امور عمرانی استانداری فارس گفت : پروژه کمربندی شمال شرق شیراز، یکی از پروژ‌ه‌هایی است که می‌توان با جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت‌های قانونی آن را به بهره برداری رساند.
سازمان آگهی های پرسون