نجات 4 شهروند شیرازی در آتش سوزی

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: بر اثر آتش سوزی 4 شهروند توسط مأموران آتش نشانی نجات یافتند.
تصویر نجات 4 شهروند شیرازی در آتش سوزی

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت : آتش سوزی ساختمان مسکونی در خیابان فخر آباد با تلاش آتش نشانان 4 نفر از ساکنین این ساختمان نجات یافتند.

آتش پاد محمد هادی قانع در مورد این حادثه ابراز داشت: ساعت 7:33 دقیقه صبح امروز 15 آذر ماه در پی بروز آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان فخر آباد و تماس ساکنان با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز سه ایستگاه دو، شش و یازده را به همراه تجهیزات تنفسی و خودروهای اطفایی به محل حادثه اعزام کرد و آتش نشانان در مدت زمان کوتاهی به محل حادثه رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: این آتش سوزی از لوازم انباشه شده در راه پله ساختمان آغاز و در حال سرایت به پشت بام و واحد های مسکونی بود و در هنگام رسیدن آتش نشانان کاملاً شعله‌ور شده و دود زیادی محل حادثه را فراگرفته بود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به چند گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع برق و گاز ساختمان، ایمن سازی های اولیه را انجام داده و گروه دیگر با استفاده از تجهیزات کامل حفاظت فردی عملیات جستجوی محبوسین احتمالی را آغاز کردند و در نتیجه خوشبختانه چهار شهروند گرفتار در طبقات 2 و 3 که یکی از آنان خانم میانسال و دچار معلولیت بود را نجات داده و به سلامت از محل حادثه خارج کردند.

قانع بیان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی و خاموش کردن کامل آتش سوزی با استفاده از فن های فشار مثبت در راه پله این ساختمان، دود و محصولات آتش گرفته را از محل خارج کردند و پس از ارائه تذکرات ایمنی به ساکنان مجموعه و تحویل محل به عوامل انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به سرعت عمل آتش نشانان در این حادثه یادآور شد: شعله های آتش قبل از سرایت به واحد های مسکونی کاملا اطفا گردید.

وی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می شود ساختمان‌های بلندمرتبه حتماً باید به سیستم اطفا حریق اتوماتیک مجهز باشند تا در موارد اضطراری از بروز هر گونه حادثه پیشگیری به‌ عمل آید.

440856