سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

ضدعفونی شدن حدود ۴۴۴ هزار راس دام علیه تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: افزون ‌بر ۴۳۵ هزار مترمربع جایگاه دام و طیور و حدود ۴۴۴ هزار راس دام در این استان از ابتدای امسال تا کنون علیه بیماری تب خونریزی ‌دهنده کریمه- کنگو سمپاشی و ضدعفونی شدند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

کرونا چابهار را تعطیل کرد

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار اعلام کرد: مراکز تجاری، گردشگری و اقامتی چابهار از فردا /چهارشنبه/ ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین ماه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل و عدم تردد خودروهای غیربومی به سمت این شهرستان نیز اجرایی می‌شود.

رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار با اشاره به جزئیات محاسباتی سبد معیشت کارگران گفت: رقمی که به عنوان سبد معیشت تعیین شده بسیار کمتر از رقم واقعی بوده و نماینده کارگران فقط برای ادامه مسیر تعیین مزد مجبور به پذیرش این رقم شده است.
فرمانده مرزبانی ناجا از انهدام باند قاچاق موادمخدر و کشف یک تن موادمخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

اجرای پروژه انتقال آب از سواحل چابهار به سه استان شرقی ایران که به عنوان یک ابر پروژه در حوزه تامین آب پایدار در کشور مطرح است، به زودی پس از فراز و نشیب‌های بسیار عملیات مطالعاتی و کارشناسی آغاز می‌شود.
سیستان و بلوچستان به علت محرومیت بالا و پایین بودن اکثریت مطلق شاخص‌های توسعه‌ای از جمله راه، آب، آموزش و اشتغال و نیز نارضایتی حاصل از رخداد سراوان اکنون بیش از پیش هیزمی آماده شده و آبستن آتشی تازه که فقط با اعتمادسازی از طریق توسعه فضای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و زدودن نگاه صرف امنیتی می‌تواند آبی سرد باشد بر آتش خشم و نارضایتی.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اعلام کرد:

ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا انگلیسی در سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اعلام کرد: نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی در فردی ۶۱ ساله در زاهدان به ثبت رسید.
جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در کشور

جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان بویژه رژیم غاصب صهیونیستی در حال تلاش برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی در کشور بویژه این استان برای پیشبرد اهداف پلید خودشان هستند.
امام جمعه زابل در شمال سیستان و بلوچستان با عنوان اینکه تالاب بین المللی هامون نقش مهم و حیاتی در زندگی مردم سیستان دارد، گفت: برای احیای آن باید مادرانه دلسوزی کرد تا رونق و آبادی را به این منطقه به ارمغان بیاورد.
توجه به بازار تقاضای داخلی برای انواع تن ماهی و ایجاد قابلیت رقابت با محصولات خارجی در بازارهای جهانی، لزوم اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی بهداشتی محصولات غذایی را بیش از گذشته نمایان ساخته است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

معیار تشخیص حق از باطل مکتب حسین (ع) است‌

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: قیام عاشورا درس‌ها و پیام‌هایی را برای جامعه اسلامی و بشریت به همراه داشته است.