ثبت بارندگی در ۲۳ ایستگاه سیستان و بلوچستان

رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت مونسون هند برای دهمین روز متوالی در این استان ادامه یافت و از ۲۳ ایستگاه بارندگی گزارش شد.
تصویر ثبت بارندگی در ۲۳ ایستگاه سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، محسن بستانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت بارش‌های همرفتی سامانه مونسون هند در شبانه روز گذشته نیز نواحی مرکزی، جنوبی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان را فرا گرفت.

وی افزود: تا کنون از حدود ۲۳ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی سیستان و بلوچستان بارندگی گزارش شده است که حجم و دامنه بارش‌های آن برای این موقع از سال قابل توجه بوده به طوریکه فقط از ایستگاه بارانسنجی «کجدر» از توابع سرباز ۲۹ میلیمتر باران گزارش شده است.

رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین از ایستگاه‌های سیرکان ۱۶، بهشت آباد بمپور و شهر سیب سوران ۱۱، رئیس آباد راسک ۱۰.۵، شهر پیشین ۸.۸، شهر بزمان و کهنوک میرآباد لاشار ۷ میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان بارش‌های مونسون در نواحی جنوبی، شرق و جنوب شرق و مناطق مرکزی استان ادامه دارد.
بستانی افزود: پیش‌بینی می‌شود منطقه اثر بارش ها در شهرستان‌های سرباز، راسک، نیکشهر، قصرقند، فنوج، چابهار، دشتیاری، کنارک، ایرانشهر، بمپور، دلگان، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ارتفاعات جنوبی تفتان، خاش و گلشن است.

وی اظهارداشت: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از قرارگیری در فضای باز به شدت اجتناب و از هر گونه صعود به ارتفاعات، حتی ارتفاعات کوتاه به سبب خطر برخورد صاعقه خودداری شود.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اضافه کرد: به دامداران نیز توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر از چرای دام‌ها در مراتع مرتفع خودداری کنند.

منبع:ایرنا

323965