افشاگری نماینده مجلس از دستور پشت پرده برای حذف بیماران کرونایی با سنین بالا

نماینده زاهدان در مجلس از قوه قضائیه خواست با ترک فعل مدیران سیستان و بلوچستان در شیوع کرونا برخورد کند زیرا سردخانه‌های بیمارستان پر از اجساد بوده و عملا اعتماد کردم به نظام سلامت از دست رفته است.
تصویر افشاگری نماینده مجلس از دستور پشت پرده برای حذف بیماران کرونایی با سنین بالا

به گزارش سایت خبری پرسون، فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع اظهار داشت: قضایای استان سیستان و بلوچستان از عدم دسترسی به پزشک گذشته است؛ سردخانه‌های بیمارستان‌های استان پر شده و جا برای فوتی جدید ندارد.

وی ضمن قدردانی و تشکر از زحمات و تلاش‌های کادر درمان در استان ادامه داد: وزیر بهداشت چندماه پیش وعده تعویض کادر مدیریتی استان و مدیر استان را داده‌اند اما محقق نشد؛ امروزه شاهد بحران مدیریتی در عرصه سلامت و باندبازی در مدیریت حوزه بهداشتی این استان هستیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس عنوان کرد: در ابتدا وزارت بهداشت باید بحران مدیریتی و تبعیض و انحصارگرایی را در این استان حل کند. اعتماد مردم به بیمارستان در استان سیستان و بلوچستان از بین رفته است.

مالکی در ادامه با اشاره به دقیق نبودن آمارهای اعلامی در زمینه کرونا گفت: آمارهای ابتلا و فوتی در استان بسیار بالاتر از آمارهای اعلامی است. چراکه بسیاری از مبتلایان و قربانیان به دلایل آلودگی بیش از حد بیمارستان‌ها به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و در خانه‌ها می‌مانند. به طور مثال 20 نفر از یک خانواده مبتلا به کرونا شدند، اما هیچ یک به بیمارستان مراجعه نکردند و بسیارند از این دست مبتلایان.

نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: مدیریت سلامت استان‌ هم چند وقتی است که می‌خواهد برود، اما وزیر بهداشت به زور وی را نگه داشته‌اند. سوال از دکتر نمکی این است که با چه کسی لج می‌کنید؟ با جان سه میلیون نفر مردم استان بازی می‌کنید؟

وی با اشاره به عدم بهبودی شرایط در استان علی‌رغم پیگیری‌ها از وزارت بهداشت، عنوان کرد: مرکز استان باید مجهز به تمام خدمات درمانی باشد. اما آیا اینگونه است؟ قطعا خیر! حتی پزشک کافی هم نداریم!

نماینده مردم زاهدان در خصوص بی توجهی وزارت بهداشت به استان سیستان و بلوچستان افزود: اگر این مشکلات در استان‌های بزرگ کشور رخ می‌داد، قطعا از سوی وزارت بهداشت اقدامات عاجلی صورت می‌گرفت، لکن مسئولین وزارت بهداشت اهمیتی برای استان سیستان و بلوچستان قائل نیستند.

مالکی در خصوص تخصیص امکانات و تجهیزات بین استان‌ها مطرح کرد: تبعیض از خود وزارت بهداشت شروع می‌شود تا پایین. روابط شخصی افراد در این مسائل تعیین کننده است.

وی نظر به ریشه یابی این مسئله ادامه داد: ریشه این مسائل ضعف مدیریت در کلان و عدم نظارت در وزارت‌خانه است. سه ماه‌ پیش در یک شهر استان چند نفر فوت شدند و دستگاه قضائی در این خصوص ورود کرد. اما آمارها توسط بازرس وزارتخانه دستکاری شد و آمار را کاهش دادند. جان مردم استان ارزشی برای وزارت بهداشت ندارد.

مالکی با اشاره به سوء مدیریت و ترک فعل رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، افزود: با بنده از بیمارستان تماس می‌گیرند که دستور آمده که در رسیدگی به بیماران کرونایی با سن بالا بی توجهی شود و اولویت با سنین پایین تر است. مگر بیماران با سن بالا جان ندارند؟ مگر خانواده ندارند؟ این‌ها نشان می‌دهد که کار از دست وزارت بهداشت خارج شده است.

وی ادامه داد: اقدامی که باید به سرعت انجام پذیرد، جایگزینی یک تیم قدرتمند تازه نفس مدیریتی است و همه از مدیریت سیاسی استان تا وزارت بهداشت به این تیم کمک کنند. همچنین وزارت بهداشت باید تجهیزات مورد نیاز و البته پزشک را به این منطقه ارسال کنند تا اعتماد مردم به نظام سلامت برگردد.

منبع : فارس

322057