درخواست امام جمعه اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان:

مردم پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتر رعایت کنند

امام جمعه اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان گفت: مردم سیستان و بلوچستان دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با توجه به قرمز شدن این استان از نظر ابتلا به کرونا با جدیت بیشتری رعایت کنند.
تصویر مردم پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتر رعایت کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، مولوی محمدعلی شهنوازی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: مردم عزیز سیستان و بلوچستان برای حفظ جان خود و عزیزانشان نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی را برای از بین بردن ویروس کرونا در دستور کار خودشان قرار دهند.

وی بیان کرد: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی می‌توانند از همه گیری ویروس منحوس کرونا جلوگیری کنند.

امام جمعه اهل سنت خاش گفت: مسئولان بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی این استان را برای جلوگیری از همه‌گیری این ویروس منحوس در سطح کشور در دستور کار خودشان قرار دهند.

وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان با وجود تمام محرومیت‌ها در خط مقدم حفاظت از کیان ایران اسلامی قرار دارند و در تمام صحنه‌های انقلاب حضوری چشمگیر داشته و دارند بنابراین واکسیناسیون این مردم باید مورد توجه مسئولان باشد.

مولوی شهنوازی اظهارداشت: هم‌اینک بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان که هیچ منبع درآمدی ندارند به حمایت ویژه دولت، خیران و نهادهای حمایتی نیاز دارند و اگر این مشکلات و کمبود امکانات همچنان تداوم داشته باشد شاهد لحظات فاجعه بارتری خواهیم بود.

وی ادامه داد: انتظار ما از مردم این است که ماسک بزنند و به مبحث فاصله گذاری اجتماعی و دوری از اجتماعات بزرگ و خانوادگی اهمیت دهند، تا جان خود و اطرافیان شان به خطر نیفتد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن یک‌هزارو ۶۳۶ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۲هزار و ۱۳ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: با فوت ۱۸ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۶۹۲نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۲۷ بیمار حاد تنفسی و ۴۱۲ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

منبع:ایرنا

321544

مطالب مرتبط