سمنان

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۹۱۲ مورد تخلف صنفی طی یکسال گذشته در این استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: مراحل اجرا ۲۳ طرح عمرانی و زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان سال ۹۹ به پایان رسید.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس خبر داد؛

ایجاد کارخانه نوآوری در سمنان

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه سمنان برای اختصاص فضا، کارخانه نوآوری در مرکز استان ایجاد می‌شود.
گزارش اقتباسی پرسون از 8 بنای تاریخی دیار روسای جمهور؛

سرزمین کاروانسراهای ایران را بشناسید

سیاحت و سفر در راه‌ها دستاوردهای متفاوتی را در جریان تاریخ به یادگار گذاشته است. مهم‌ترین و ساده‌ترین آن‌ها، بنای ساختمانی برای آسایش و امنیت از خطرات سفر بود که بیشتر در راه‌های صعب‌العبور و نواحی گرم و خشک ساخته می‌شد. ایرانیان مبدع چنین ساختمانی بودند که بعدها نام کاروانسرا به خود گرفت، که در ایران لقب سرزمین کاروانسراها نیز به میامی سمنان تعلق گرفته است. دیاری که تاکنون قامت دو رئیس جمهور را در جمهوری اسلامی به ثبت رسانده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان از سقوط مرگبار یکی از مربیان چتربازی در شهرستان گرمسار خبرداد و گفت: بازنشدن چتر هنگام پرش از ارتفاع، مرگ در دم این فرد را رقم زد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از برنامه‌های ویژه این سازمان است که اکنون در بیش از یکهزار و ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان انواع مختلف این سامانه‌ها در دست اجراست.

دادستان استان سمنان با بیان اینکه بهمن سال جاری سارقان مسلح حمله به دو طلا فروشی در سمنان و شاهرود دستگیر شدند، اعلام کرد: کیفرخواست سارقان مسلح طلا فروشی سمنان صادر شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان عنوان کرد: کمیته پدافند زیستی ستاد مقابله با کرونا استان با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا در استان و افزایش خطر، با جدیت بیشتری به فعالیت‌ها ادامه می‌دهد.

استاندار سمنان عنوان کرد:

حفظ آرامش بازار در گرو تقویت نظارت ها

استاندار سمنان با اعلام اینکه ذخایر استان در زمینه کالای اساسی گوشت مرغ و گوشت قرمز مطلوب است، عنوان کرد: کمبودی وجود ندارد و باید نظارت‌ها برای حفظ آرامش و ثبات بازار استان افزایش یابد.