مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان خبر داد:

تبخیر ۹۳ درصدی بارش‌ها قبل رسیدن به زمین

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان از تبخیر ۹۳ درصدی بارش‌ها قبل رسیدن به زمین خبر داد.
تصویر تبخیر ۹۳ درصدی بارش‌ها قبل رسیدن به زمین

به گزارش سایت خبری پرسون از استان سمنان، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در دیدار با استاندار جدید سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان اظهار کرد: در حال حاضر با کسری مخزن آب در استان به دلیل حجم برداشت از آب های زیر زمینی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه متوسط باران در استان سمنان نصف میانگین کشوری است ادامه داد: ۹۳ درصد بارش‌ باران در فلات مرکزی قبل از اینکه به سطح زمین برسد، تبخیر می‌شود.‌

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: در برنامه سازگاری با کم آبی, برنامه‌ریزی‌های زیادی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تدوین شده است.

حیدریان با بیان اینکه استفاده از پساب های شهری و صنعتی یکی از راهکارهای برون رفت از چالش کم آبی است اضافه کرد: آب منطقه ای استان سمنان توانسته اقدامات خوبی در زمینه مدیریت مصرف آب به انجام برساند.

وی با بیان اینکه راهکار های برون رفت سازه‌ای, یکی دیگر از موارد رفع مشکل چالش کم آبی در استان سمنان است افزود: سد مجن و تاسیسات وابسته ، آبرسانی از سیمین دشت به گرمسار ، انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود و سد مخزنی فینسک ، از جمله راهکارهای برون رفت سازه در حال اجرا در استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بر ضرورت انتقال آب بین حوضه‌ای تاکید و عنوان کرد: طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ، از راهکارهای برون رفت سازه ای دراز مدت است که اقدامات در دست پیگیری قرار دارد.

حیدریان گفت: مجوز قطعی محیط زیست در خصوص طرح انتقاب آب دریای خزر به فلات مرکزی صادر شده و فراخوان لازم در خصوص سرمایه گذاری انجام گردیده و در مرحله ارزیابی کیفی است.

منبع: ایسنا

363204