مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان:

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مجموعه تا پایان سال تجهیز خواهد شد.
تصویر پیشرفت فیزیکی 90 درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس

به گزارش سایت خبری پرسون از استان سمنان، محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان صبح چهارشنبه در دیدار با مسئولان مدیریت شهری و اعضای شورای شهر سمنان به میزبانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان، با بیان اینکه این مجموعه دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، بیان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان نیازمند مساعدت مسئولان برای اتمام عملیاتی عمرانی است.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان از مصوبات سفر سال ۸۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمنان است، افزود: این موزه و مکان فرهنگی به دلیل دارای بودن سه هزار شهید در استان سمنان همچنین قرارگیری بر کریدور شرق به غرب کشور، بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نسل آینده جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه این مجموعه تا پایان سال ۱۴۰۰، پنج گالری فرهنگی و هنری احداث و تجهیز می‌شود، تاکید کرد: هم اکنون این مجموعه وارد فاز موزه آرایی شده و در نتیجه بیش از پیش نیازمند همکاری و مساعدت دستگاه‌های خدماتی، اجرایی و… است.

سلامی با بیان اینکه تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان که مکانی مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تمام استان محسوب می‌شود، نیازمند همت بیشتر است، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با جدیت تمام تعهدات خود را برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس یک موضوع اعتقادی و آرمانی و یک موضوع ارزشی و شهدایی محسوب می‌شود، بیان کرد: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به عنوان مکانی ارزشمند برای آشنایی نسل‌های آینده و انتقال آموزه‌های شهادت، ایثار، از خودگذشتگی، صبر و گذشت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: این استان منطقه‌ای مجاهد پرور است که در دوران انقلاب و دفاع مقدس بود بیش از ۴۰ هزار رزمنده و سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است تا در اغلب شاخص‌های ایثارگری نسبت جمعیت در رتبه‌های نخست کشوری قرار گیرد در نتیجه در این استان صحبت از طرح‌های حوزه دفاع مقدس، اهمیتی ویژه دارد.

منبع: مهر

352734