آغاز نمایش فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» در سمنان از روز سینما

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان از آغاز اکران فیلم‌های گروه سینمایی «هنر و تجربه» در استان به مناسبت روز سینما در صورت مساعد بودن شرایط کرونا خبر داد.
تصویر آغاز نمایش فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» در سمنان از روز سینما

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید خجسته‌فر رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان روز سه‌شنبه در آستانه روز سینما به رسانه‌ها افزود: تجلیل از پیشکسوتان سینما، سینماداران و فیلمسازان جوان استان سمنان، برگزاری دو اردوی عکاسی درون‌شهری در فضای باز، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در چند موضوع سینمایی براساس نیاز هنرمندان استان، برپایی نمایشگاه عکس و اکران فیلم‌های کوتاه ساخته شده در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز سینما است که با توجه به شرایط شیوع کرونا در خصوص نحوه برگزاری آن تصمیم‌گیری می‌شود.

خجسته‌فر با اشاره به فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان استان سمنان از تولید ۱۱ عنوان فیلم کوتاه توسط هنرمندان جوان این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و ادامه داد: موضوع ۹ فیلم از تولیدات این انجمن، دفاع مقدس بود.

وی یادآور شد: شیوع کرونا در دو سال اخیر آسیب بسیار زیادی به صنعت سینمای کشور وارد کرده است.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی فوتوشاپ در سمنان و دامغان و نیز تداوم برگزاری کلاس مبانی عکاسی افزود: دوره جامع فیلم‌سازی به صورت تعاملی و با رویکرد جدید نیز امسال در این انجمن برگزار خواهد شد.

۲۱ شهریور در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی سینما نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

337962