تسهیلات حمایتی برای ۱۱۱ طرح اشتغالزای استان سمنان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت تسهیلات بانکی به ۱۱۱ طرح اشتغالزا در این استان خبر داد.
تصویر تسهیلات حمایتی برای  ۱۱۱ طرح اشتغالزای  استان سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون سمنان، فرامرز محبوبی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: در این جلسه و با موافقت اعضای کار گروه، ۱۱۱ واحد تولیدی و اشتغالزا در استان جهت دریافت حدود ۲۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

وی افزود: از این تعداد طرح معرفی شده ، ۳۰ طرح به ارزش دو هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۲۰۹ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان سمنان گفت: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید امسال،۲۸۶ واحد تولیدی صنعتی معدنی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند .

وی بر لزوم همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان هم‌استانی تاکید و تصریح کرد: علاوه بر این، پرونده ۱۲۹ واحد جهت عقد قرارداد نیز در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

محبوبی تصریح کرد: از خردادماه امسال تاکنون در حدود ۵هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۵۷ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است که ۵۱ واحد به ارزش حدود ۵ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۱۰۶ واحد به ارزش حدود ۴۹۱ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این کارگروه استانی اضافه کرد : در این نشست مشکلات بانکی ، زیربنایی ، گمرکی ، مالیاتی یازده واحد تولیدی صنعتی استان بررسی شد.

منبع: ایسنا

336067