بهره‌برداری از 99 کلاس درس در سال تحصیلی جدید در سمنان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از بهره‌برداری از 99 کلاس درس در سال تحصیلی جدید در قالب ۱۵ طرح عملیاتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ خبر داد.
تصویر بهره‌برداری از 99 کلاس درس در سال تحصیلی جدید در سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: ۹۹ کلاس در فضایی به مساحت ۱۵ هزار و ۳۷۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد تومان برای سال تحصیلی جدید در استان آماده بهره برداری است که ۳ باب از این طرح ها در پایان آبان امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در راستای افزایش ایمنی مدارس، افزود: تاکنون ۹۷ درصد مدارس استان سمنان از سامانه گرمایشی استاندارد بهره مند هستند.

هژبری ادامه داد: سال ۹۲ طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس آغاز شد که در آن زمان ۵۸۴ پروژه آموزشی با ۳ هزار و ۲۴۱ کلاس درس در استان نیازمند ایمنی سازی بود و تاکنون ۵۱۰ پروژه با ۲ هزار و ۸۹۱ کلاس درس از لحاظ استانداردسازی سامانه گرمایشی ایمن شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خاطرنشان کرد: ۵۷ پروژه اکنون با ۲۷۴ کلاس در استان در بحث استانداردسازی سامانه گرمایشی در دست اقدام است که در حدود ۳ میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان اعتبار لازم دارد.

وی اضافه کرد: کمترین کلاس درس نیازمند ایمن سازی از لحاظ استانداردسازی سامانه گرمایشی در کشور متعلق به استان سمنان است که در اولویت برای پوشش ۱۰۰ درصد قرار دارد.

هژبری با اشاره به اینکه ۱۹ پروژه با ۹۰ کلاس درس در سال ۹۹ در بحث استانداردسازی سامانه گرمایشی در استان انجام و تحویل شد گفت: انجام پروژه های عمرانی در بحبوحه شیوع کرونا با چالش های فراوانی روبرو بود، اما با این وجود برای آماده سازی پروژه های عمرانی تلاش شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: تورم و افزایش قیمت ها به عنوان اصلی ترین شاخص در بحث اجرای پروژه های عمرانی از دیگر چالش ها در این مسیر بود.

استان سمنان سال تحصیلی گذشته ۱۲۷‌ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در یکهزار و ۸۳ مدرسه داشت.

منبع: ایرنا

337751