معامله ۳۱ میلیون سهم در بورس سمنان

مدیر بورس منطقه سمنان از معامله ۳۱ میلیون و ۹۸ هزار و ۳۳۵ سهم به ارزش بیش از ۲۶۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال هفته گذشته در بورس سمنان خبر داد.
تصویر معامله ۳۱ میلیون سهم در بورس سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون، فاطمه امیرجان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: ۱۷ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۲۴ سهم به ارزش بیش از ۱۱۴ میلیارد و ۳۲۸ میلیون و ۸۱۹ هزار ریال در معاملات هفته گذشته بورس سمنان به خرید اختصاص داشت.

وی بیان کرد: ۱۳ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۱۱ سهم به ارزش بیش از ۱۴۸ میلیارد و ۵۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در همین مدت به فروش رسید.

امیرجان یادآور شد: شاخص کل قیمت سهام در اوراق بهادار کشور در پایان معاملات روز چهارشنبه گذشته ( هفدهم شهریور ۱۴۰۰) با ۲ هزار و ۹۴۸ واحد افزایش به یک میلیون و ۵۲۶ هزار و هشت واحد رسید.
امیرجان تصریح کرد: ۴۴ درصد معاملات این بورس در هفته گذشته به خرید و ۵۶ درصد به فروش سهام اختصاص داشت.

مدیر بورس منطقه سمنان با بیان اینکه بازار سرمایه بازاری نیست که کسی بتواند بدون علم و تجربه در آن موفق شود، افزود: سرمایه‌گذاری در بورس کاری تخصصی است و نیاز به آموزش دارد، در غیر این صورت سرمایه‌گذاران با ضرر مواجه می‌شوند.

ارزش معاملات انجام شده در بازار بورس سمنان در سال ۱۳۹۲ ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید در حدود پنج هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال بود که اکنون حجم معاملات در بورس نسبت به آن زمان افزایش یافته است.
۱۴ دفتر کارگزاری در شهرستان سمنان، یک دفتر کارگزاری در شهرستان مهدیشهر، ۱۲ دفتر کارگزاری در شهرستان شاهرود، سه دفتر کارگزاری در دامغان و یک دفتر کارگزاری در شهرستان گرمسار برای ارائه خدمات فعال است.

منبع: ایرنا

338873