سمنان

رئیس کتابخانه‌های عمومی میامی با بیان اینکه سرحدات میامی دارای کتابخانه عمومی می‌شود، گفت: با همراهی مسئولان امیدواریم هرچه زودتر شاهد اخذ مجوز کتابخانه روستای جودانه نیز باشیم.
استاندار سمنان روند ابتلا به بیماری کرونا در استان را کاهشی خواند و گفت: همچنان پنج شهرستان استان مانند شاهرود، سمنان، گرمسار، مهدی شهر و دامغان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
مردم اقصی نقاط استان سمنان با حضور پای صندوق‌های رنگ یک بار دیگر حماسه شور و عشق به انقلاب را بر تارک آسمان نقاشی کردند.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان گفت: رایزنی‌ها درخصوص تخصیص اعتبار ملی یا استانی برای نوسازی یا مرمت ساختمان قدیمی اختصاص یافته به خانه بدنسازی استان در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: بارندگی‌های سال آبی کنونی از مهر ۹۹ تاکنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش یافت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از به حداقل رساندن فرآیند بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و کاهش قابل توجه سیر مراحل اداری درخواست مجوزها و رسیدگی و تایید درخواست‌های واحدهای تولیدی و صنعتی با راه‌اندازی سامانه فرآیند خبر داد.
رئیس سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه اجباری شدن استاندارد گندم برای توسعه پایدار کشور در دستور کار است، گفت: این طرح برای تصویب در شورای عالی استاندارد مطرح‌شده است.
در شهر آرادان استان سمنان ، گلخانه ی پرورش انواع سبزی و صیفی جات با حمایت و مشارکت 53میلیاردریالی بانک کشاورزی راه اندازی شد و با ایجاد اشتغال برای 10نفر به طور مستقیم ، نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی این منطقه ایفا می کند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سمنان به تشریح مرمت، ساماندهی و حفاظت از محوطه باستانی تپه حصار پرداخت و گفت: موافقت‌های اولیه با شرکت راه آهن، به سبب جابه جایی ریل قطار از میان تپه حصار برای ثبت جهانی صورت پذیرفته اما به دلیل هزینه بالای این اقدام، مسلما بودجه استانی برای تحقق اجرایی موضوع کافی نخواهد بود و باید از منابع ملی تامین شود.
رئیس هیئت بازرسی انتخابات دامغان:

پیش‌بینی یک بازرس به ازای هر ۱۰ صندوق رای در دامغان

رئیس هیئت بازرسی انتخابات دامغان گفت: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در سطح شهرستان، به ازای هر ۱۰ الی ۱۵ صندوق رای یک بازرس در نظر گرفته شده است.
معاون میراث فرهنگی از بازدید مشترک مدیران راه اهن به همراه مدیران وزارت میراث فرهنگی از تپه حصار برای جا به جایی ریل‌های مسیر تهران - مشهد خبر داد.