چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به ممنوعیت اعلام شده برای ترددهای بین استانی خودروهای شخصی از تاریخ ۱۲ خرداد لغایت ۱۷ خردادماه، کنترل مبادی ورودی استان در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت و در همین راستا، ۲۳۰ خودروی غیر بومی به مبدأ عودت داده شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نباید به‌هیچ عنوانی اجازه داد که شبکه توزیع کالا دچار مشکل شود، گفت: برای حل مشکل کمبود مرغ در بازار استان ورود مرغ برای جبران کمبود در این حوزه آزاد شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حمایت از کتاب و کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ارتقای فرهنگی در جوامع است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد کتابخانه در شهرک‌های تازه تاسیس شهری استان به ویژه منطقه ۳۸ منظریه شهرکرد انجام ‌می‌شود.
سرپرستار بیمارستان امام علی(ع) فرخشهر با اشاره به اینکه در پیک چهارم کرونا در چهارمحال و بختیاری با کمبود تخت و نیروی انسانی مواجه شدیم، گفت: افزایش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها منجر به از کار افتادن سایر بخش‌ها در بیمارستان‌ می‌شود.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش خصوصی برای احداث و راه‌اندازی ۲ اردوگاه گردشگری در این استان سرمایه‌گذاری می‌کند.
هماهنگ‌کننده تیم اهدای عضو چهارمحال و بختیاری گفت: با رضایت خانواده جوان ۲۸ ساله اعضای حمید رضا صیادی شهرکی که چندین سال دچار تومور مغزی بود و از هفته گذشته در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد بستری شده بود، به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فراهم بودن زمینه سرمایه‌گذاری در بخش های صنعتی استان گفت: بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحد تولید الکل از ملاس در سامان ۱۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند و روند احداث واحد تولید الکل اکنون ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام عملیات بازسازی سینما بهمن شهرکرد و تبدیل آن به پردیس سینمایی گفت: هزینه بازسازی پردیس سینمایی بهمن که با جذب اعتبارات ملی و حمایتی سازمان سینمایی حوزه هنری و موسسه بهمن سبز صورت گرفت، حدود ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند توزیع مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند مواد پتروشیمی در استان، برای تامین مواد اولیه مشکلی ندارند.
رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه شهرکرد:

سندجامع آب، باعث نابودی استان‌های زاگرس نشین خواهد شد

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه شهرکرد با اشاره به سند جامع آب یا قانون آب، مدعی شد: این سند توسط شرکت‌های تابعه وزارت نیرو نوشته شده و به هیچ عنوان از متخصصان حوزه آب در نگارش آن استفاده نشده است، این سند به معنای نابودی استان‌های زاگرس‌نشین از جمله چهارمحال و بختیاری خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایان فاز دوم طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در جوامع محلی استان گفت: این مرحله در ۲۱ محله از ۶ شهرستان این استان اجرا شد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در چهارمحال و بختیاری در فاز دوم در حال انجام است و از اواخر هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال نیز آغاز می‌شود، همچنین در فاز دوم افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای واکسینه خواهند شد.
معاون امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گل گلایول برای اولین بار در استان در سطح پنج هکتار انجام شد، در صورت مطلوب بودن نتیجه از سال آینده کشاورزان به کشت این گل شاخه بریده دعوت می‌شوند.
معاون اداری و مالی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: افزایش قیمت کرایه حمل و نقل بار و مسافر در سایر استان‌ها از ابتدای سال انجام شده، اما در شهرکرد تاکنون با افزایش قیمت موافقت نشده است.
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور تأکید کرد؛

تغییری در مرز چهارمحال ، لرستان و اصفهان نداریم

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور تأکید کرد که بر خلاف ادعاهای منتشره برای تشویش اذهان عمومی، هیچ تغییری در حدود تقسیماتی و مرز مشترک استان‌های چهار محال و بختیاری، لرستان و اصفهان وجود ندارد.
سرپرست فرمانداری لردگان با اشاره به موضوع مرگ و میر ماهیان مزرعه شیلات حاشیه رودخانه سندگان این شهرستان گفت: نمونه‌گیری‌های لازم انجام شده و مسئولان در حال انجام آزمایش هستند و به محض مشخص شدن مقصر اصلی اخذ خسارت در دستور کار قرار می‌گیرد.