ارائه اسناد بازنگری طرح جامع شهرکرد تا پایان تیر

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: مقرر شد اسناد و مدارک پیشنهادی بازنگری طرح جامع شهرکرد تا پایان تیر از سوی مشاور طرح ارائه شود.
تصویر ارائه اسناد بازنگری طرح جامع شهرکرد تا پایان تیر

به گزارش سایت خبری پرسون، صغری علیزاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بازنگری در طرح جامع شهرکرد به سبب نداشتن نقشه‌های پایه، سال‌هاست به طول انجامیده که این نقشه‌ها از سوی شهرداری تامین و در اختیار مشاور طرح قرار داده شد.

وی ادامه داد: این طرح پس از ارائه از سوی مشاور، در شهرداری و شورای شهر بررسی و ارزیابی می‌شود و در مرحله بعد باید در کارگروه زیربنایی و سپس شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب برسد و پس از آن برای تصویب نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تهران ارسال می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: پیش از این وضع موجود، نرخ رشد و جمعیتی که قرار است تا ۱۰ سال آینده در شهر شهرکرد ساکن شود در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسیده بود.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: طبق قانون مقرر شده تا مشاور اسناد و مدارک پیشنهادی خود برای توسعه شهرکرد را تا پایان تیر ارائه دهد و اگر چه نمی‌توان در خصوص تصمیمات احتمالی تا آن زمان اظهار نظر کرد اما بر اساس قوانین موجود پیش‌بینی می‌شود از اراضی ملی داخل محدوده شهرکرد شود.

طرح جامع، طرح بلندمدتی است که حاوی اطلاعاتی درباره اوضاع جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی شهر، ضوابط و مقررات کاربری اراضی، شبکه معابر و تاسیسات زیرساختی است.

طرح جامع به سفارش وزارت مسکن و شهرسازی و توسط مهندسان مشاور تهیه می شود و تصویب نهایی آن با شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است.

منبع: ایرنا

322873