امضای پنج هزار و ۸۰۰ تفاهم‌نامه با مشترکان برق چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از امضای پنج هزار و ۸۰۰ تفاهم‌نامه با مشترکان برق چهارمحال و بختیاری با همراهی مردم خبر داد.
تصویر امضای پنج هزار و ۸۰۰ تفاهم‌نامه با مشترکان برق چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، مجید فرهزاد روز دوشنبه تأکید کرد: این تفاهم‌نامه‌ها با مشترکان برق بخش‌های کشاورزی، صنعت، دستگاه‌های اجرایی، جایگاه‌های سوخت سی. ان. جی. (CNG) و مولدهای خود تامین به امضاء رسیده است.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها روزانه حدود ۱۰۰ مگاوات به‌طور میانگین در مصرف برق چهارمحال و بختیاری صرفه‌جویی شده است.

فرهزاد تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، مشترکان حوزه کشاورزی با خاموش کردن پمپاژ چاه آب خود در بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ و بهره‌مندی از برق رایگان در دیگر ساعت‌های شبانه‌روز، مشترکان حوزه صنعتی با جابجایی تعطیلات هفتگی و ساعت کاری، مشترکان دستگاه‌های اجرایی با کاهش ساعت کاری (تا ساعت ۱۳) و تعطیلی پنجشنبه‌ها، مشترکان جایگاه‌های سوخت سی. ان. جی. (CNG) براساس برنامه زمان‌بندی تعیین شده و مولدهای خود تامین نیز با تولید برق به‌صورت روزانه ۱.۵ مگاوات در برنامه کاهش پیک بار استان مشارکت داشته‌اند.

وی تنها راه جلوگیری از بروز خاموشی‌های احتمالی را مدیریت مصرف دانست و یادآور شد: با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و مشارکت بخش‌های مختلف، به‌طور میانگین روزانه در حوزه کشاورزی ۶۵ مگاوات، صنعت ۲۲ مگاوات، دستگاه‌های اجرایی ۱۲ مگاوات و جایگاه‌های سوخت سی. ان. جی. (CNG) ۱.۷ مگاوات به کاهش پیک بار استان کمک شده است.

فرهزاد نتایج کسب شده از اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف را تاکنون مطلوب دانست و اظهار داشت: در این طرح بالاترین همکاری صورت گرفته در بخش کشاورزی به میزان میانگین روزانه ۶۵ مگاوات است.

چهارمحال و بختیاری ۳۹۳ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد در بخش خانگی، ۱.۸ درصد در قسمت کشاورزی، هفت دهم درصد در حوزه صنعتی و بقیه در سایر مصارف است.

منبع:ایرنا

326805