ثبات چهارمحال و بختیاری در آمار شیوع کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه شهرستان بروجن در جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت در وضعیت قرمز قرار گرفت اما روند شیوع این ویروس در استان همچنان در حالت ثبات قرار دارد.
تصویر ثبات  چهارمحال و بختیاری  در آمار شیوع کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در مجموع وضعیت شیوع کرونا در استان طی ۲ هفته گذشته نه روند کاهشی داشته و نه با افزایش روبرو شده بلکه روند باثباتی را طی کرده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، کیار، لردگان و اردل کماکان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

شیرانی تصریح کرد: محدودیت‌های کرونایی نیز متناسب با رنگ‌بندی هریک از شهرستان‌ها باید رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه از مراجعه ۴۲۸ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان خبر داد و گفت: از این تعداد نمونه ۱۱۹ بیمار مثبت قطعی اعلام شد که از این تعداد ۲۰ نفر بستری شدند و ۹۹ بیمار نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

شیرانی خاطر نشان کرد: مجموع بستری‌های ناشی از کرونا در استان ۱۳۴ نفر است که از این تعداد ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی از ثبت یک روز دیگر بدون فوتی کرونا در استان خبر داد و گفت: طی چهار روز اخیر فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده و فوتی‌های ناشی از این ویروس کماکان یک هزار و ۱۵۶ نفر است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ۱۴۷ هزار و ۱۰۰ مورد نمونه‌گیری در چهارمحال و بختیاری انجام شده است که بر اساس آن ۴۹ هزار و ۳۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

منبع:ایرنا

322563

مطالب مرتبط