افزایش 60 درصدی بیماران سرپایی در چهارمحال و بختیاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود به موج پنجم شیوع کرونا و اثبات شیوع ویروس کرونای دلتا، تعداد بیماران سرپایی در استان طی روزهای اخیر حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.
تصویر افزایش 60 درصدی بیماران سرپایی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: همچنین طی هفته گذشته تعداد بیماران بستری در استان ۳۰ درصد افزایش یافت و چنانچه روند افزایش تعداد بیماران به همین روند تداوم یابد احتمال کاهش تخت بستری در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز درمانی و بهداشتی استان با بیشترین ظرفیت خود در حال خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا چنانچه به ظرفیت بیشتری نیاز پیدا شود بخش‌های غیرضروری بیمارستان‌ها را تعطیل کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، سفرها و دورهمی‌ها را مهمترین چالش شیوع کرونا در استان دانست و گفت: سفرهای تابستانی به استان در افزایش شیوع کرونا نقش مهمی داشته است و از سوی دیگر برگزاری دورهمی‌ها و تجمعات تهدید دیگر برای افزایش شیوع کرونا در استان به شمار می‌رود.

شیرانی، تعداد بیماران بستری استان در بخش‌های ویژه کرونا را ۲۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی، همچنین از فوت یک بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۱۷۱ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۲۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان به ۵۰ هزار و ۵۶۶ نفر افزایش یافت.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی، شهرستان بروجن در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان، کیار و اردل در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد( خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع:ایرنا

324412