مرگ دختر سه ساله بویراحمدی به دلیل تیراندازی در عروسی

رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسم کهنه و غلط تیراندازی در مراسم عروسی در شهرستان بویراحمد باعث اصابت‌ تیر و کشته شدن دختر بچه ۳ ساله شد.
تصویر مرگ دختر سه ساله بویراحمدی به دلیل تیراندازی در عروسی

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، سعید بالش زر روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره قتل در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۴ ولایت و اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان به همراه بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج، جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی و تحقیقات میدانی مشخص شد، جوانی ۱۹ ساله در مراسم عروسی که در حال برگزاری بوده با اسلحه ساچمه زنی به صورت هوایی شلیک می کند که متاسفانه بر اثر سهل انگاری تیر به سر، سینه و پهلوی دختربچه ۳ ساله اصابت کرده است.

سرهنگ بالش زر تصریح کرد: مصدوم بلافاصله برای مداوا به بیمارستان منتقل شد و به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

وی با بیان این که با تحقیقات به عمل آمده ضارب شناسایی شد و با همکاری اعضای خانواده خود را به پلیس معرفی کرد، ابراز داشت: سلاح بکار رفته در قتل نیز کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه ‌و بویراحمد تاکید کرد: متهم به همراه صاحب اسلحه و حمل کننده سلاح پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

سرهنگ بالش زر عنوان کرد: انتظار می‌رود بزرگان قبایل و طوایف، افراد متنفذ، صاحبان قلم و رسانه ها با اقدامات فرهنگی خود خطرات استفاده از سلاح در مراسم ها را به شهروندان یادآور شوند تا شاهد حوادث تاسف آور این چنینی نباشیم.

در آیین‌های عروسی برخی روستاها و شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی استان های ایران چند تیر هوایی برای عروس و داماد به شکل نمادین شلیک می‌شود.

در سال‌های اخیر انتشار خبر کشته و زخمی شدن عده‌ای در این نوع حوادث، انتقادهایی را از سوی مسئولان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ها در پی داشت.

دادستانی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از این اعلام کرده بود دستگاه قضایی با عوامل تیراندازی در مجالس شادی به‌ویژه جشن‌های عروسی با قاطعیت برخورد می‌کند تا این شیوه و سنت غلط ریشه کن شود.

تیراندازی در برخی موارد در آیین‌های عزاداری نیز مرسوم است که در یک مورد آن در سال 1394 هشت نفر مصدوم شدند.

منبع:ایرنا

323919