ایلام

در اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام آمده است: ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق علیه السلام و سالگرد ارتحال جانگداز بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی امام خمینی(ره)  و گرامیداشت شهدای عزیز ۱۵ خرداد سال ۴۲ هجری شمسی ، به اطلاع مردم خداجوی استان میرساند که نماز جمعه این هفته مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ در تمامی شهرستانهای استان اقامه میگردد .
استاندار ایلام گفت: در صورت ورود خودروهای بومی به شهرهای با وضعیت زرد کرونا ۵۰۰ هزار تومان و همچنین ورود به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا یک میلیون تومان جریمه برای پلاک آنان منظور خواهد شد.

نوروزی_استان ایلام

نماز جمعه ایلام

ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان ایلام به امامت حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار؛ نماینده ولی فقیه در استان ایلام با حضور مردم مومن و خداجو این شهرستان برگزار گردید.
امام جمعه شهرستان مهران:

اقدامات شورای نگهبان شجاعانه بود

امام جمعه مهران گفت: از اقدام شجاعانه شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت جریان فتنه، جریان انحراف و جریان مدیریت ناکارآمدی که بانیان وضع اسف‌بار امروز کشور هستند تشکر و قدردانی میکنم.

رئیس کل دادگستری ایلام خبر داد:

آزادی 33 مددجوی جرائم غیرعمد از ابتدای سال

رئیس کل دادگستری ایلام گفت: 180 نفر از مددجویان جرائم غیر عمد استان در سال 1399 و 33 مددجوی جرائم غیرعمد در سال 1400 از زندان‌های استان ایلام به کمک خیرین، نهادها، سازمان های مردم نهاد و خیریه ها آزاد شدند و به کانون خانواده برگشتند.

وزیر بهداشت گفت: بیمارستان 375 تختخوابی استان ایلام تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و آماده بهره برداری می باشد و نهایتا تا 60 روز دیگر تکمیل می‌شود.

دقایقی پیش، سعید نمکی؛ وزیر بهداشت و درمان همراه با تعدادی از مدیران این وزارتخانه، برای بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا وارد استان ایلام شد.

استاندار ایلام گفت: با این که در مدت گذشته به شدت بارش باران کاهش داشته است و همین امر موجب کم آبی شده است اما باید با مدیریت صحیح طول قطعی برق را کاهش داد.

امام جمعه ایلام خبر داد:

برخی محلات فاقد مسجد هستند

نماینده ولی فقی دراستان ایلام گفت: برخی مناطق استان ایلام فاقد مسجد و برخی نیز با مساجد فاصله بسیار زیادی دارند از این رو دستگاه های مرتبط با این موضوع باید در این زمنیه تدابیر لازم را بیندیشند و برای ساخت مسجد و مکان های مذهبی و فرهنگی اقدام کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا در استان ایلام:

با ناقضان دستورالعمل های بهداشتی  برخورد خواهد شد

معاون استاندار ایلام گفت: اگر ساده انگاری صورت بگیرد و مردم پروتکل های بهداشتی اعلامی توسط وزارت بهداشت را رعایت نکنند، باز هم وارد موج دیگری از بیماری خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان مهران گفت: در هرجایی منطقه آزاد، یک ظرفیت بوده، لکن موضوع مهم‌تر، مدیریت این ظرفیت است؛ چرا که ممکن است این ظرفیت تبدیل به یک تهدید جدّی شود.

معاون استاندار ایلام خبر داد:

شروع محدودیت ورود و خروج به استان از امروز

معروف بسطامی گفت: از امروز تا ساعت 14 روز شنبه، ورود هرگونه خودرو با پلاک غیر بومی به استان ایلام و نیز خروج خودرو با پلاک بومی از استان ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام:

توزیع 36 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا امروز ، 36 هزار بسته غذایی و معیشتی در بین نیازمندان و مددجویان استان تهیه و توزیع شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: روزانه روند توزیع مرغ در سطح استان با دقت رصد  می‌شود و با هرگونه تخلف، مطابق قانون برخورد خواهیم کرد و متخلفین نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام:

باید برای تبیین سیره امام راحل با تمام امکانات کار کنیم

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام گفت: شناسایی ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی(ره)، منش و اندیشه ایشان و در ادامه شناساندن آن ابعاد و سیره ایشان، یکی از وظایف ما است.

فرمانده سپاه ایلام:

طرح ایران مهربان موفق بوده است

سردار جمال شاکرمی گفت: در ابتدا تصور بر این بود که این طرح به تحقق نرسد، اما با تلاش و پیگیر های بسیار و شبانه روزی نیروهای بسیج و امدادگران استان، به موفقیت رسید.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام:

کاهش 40 درصدی تولید علوفه در سال جاری

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: نیاز علوفه عشایر برای تامین دام ها، حدود 42 هزار تن می باشد که این مقدار را از طریق اداره جهاد کشاورزی استان در حال پیگیری و تامین می باشیم.

معاون اقتصادی استاندار خبر داد:

ممنوعیت خروج کاه و کلش از استان ایلام

جهانگیر رستمزاد گفت: با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده برای تامین علوفه، هماهنگی‌های لازم با دادستانی انجام گرفته تا خروج کاه و کلش از استان ممنوع شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: بسیج همیشه در زمینه های بسیاری در خط مقدم قرار داشته است و همیشه در جهت توسعه استان حرکت کرده است.