ایلام

رئیس قرارگاه کرونا ایلام اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان ماه واکسینه کردن دانش آموزان در افزایش سطح ایمنی آنان در برابر کرونا مؤثر است. تزریق واکسن افراد بالای ۱۲ سال یک بخشنامه ابلاغی ستاد ملی کروناست که توسط وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده و باید اجرایی شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان چوار:

سه مرکز واکسیناسیون راه‌اندازی شد

رییس مرکز بهداشت شهرستان چوار گفت: سه مرکز واکسیناسیون در سطح شهرستان چوار راه اندازی شد و مشارکت مردم در واکسیناسیون مطلوب است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام:

استقرار ۶ پایگاه موقت در پایانه مرز مهران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: ۶ پایگاه موقت توسط هلال احمر در مرز مهران برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی ایجاد شده است.
استاندار ایلام در نشست ویژه استان در مهران اظهار داشت: مرز مهران همچنان بسته است و تمام تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم در مرز مهران برای بازگشت زوار اندیشیده شده و همه زائرانی که در مرز و شهر مهران حضور دارند به استان خود عودت داده می‌شوند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه "بهره‌برداری از سد کنجانچم مهران با سرعت هرچه تمام‌تر انجام شود" گفت: انجام امور به افزایش سرمایه اجتماعی منجر می‌شود؛ وعده‌ دادن برای مردم تاثیرگذار نبوده و منجر به کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود.
رئیسی ضمن بیان این که هدف از این سفر رفع محرومیت است، گفت: من از مردم ایلام عذرخواهی میکنم چرا که با توجه به شرایط کرونایی دیدار مردمی نخواهیم داشت.
نماینده مردم نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرز مسافری مهران در استان ایلام به سمت عراق بسته است و فعلا تررد به سمت عراق از طریق هوایی انجام می شود.
دقایقی قبل زمین لرزه‌ای استان ایلام را لرزاند. مرکز این زمین لرزه در بخش زرین آباد، منطقه پهله در شهرستان دهلران رخ داده است. بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دنشگاه تهران ، این زمین لرزه به بزرگی ۳ ریشتر امروز چهارم شهریور ماه ساعت ۰۸:۴۱:۵۶ به وقوع پیوست.
بازرس کل استان ایلام گفت: در شرایط موجود، تبیین عملکرد هر دستگاهی به عنوان دستاوردهای دولت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی مهم است و مدیران باید دید وسیعی داشته باشند و همت خود را برای حرکت بیشتر بالا ببرند و با تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش در راه حل مشکلات مردم گام بردارند.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: قرارداد اجرای فاز دوم این پالایشگاه با شرکت پیمانکار در اول اردیبهشت سال جاری منعقد شده و هم اکنون در مراحل پایانی تکمیلی تجهیز کارگاه قرار دارد.
استاندار ایلام با ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در استان:

ادامه این وضعیت منجر به فاجعه انسانی خواهد شد

استاندار ایلام گفت: استان ایلام وضعیت خوبی ندارد و باید به هشدارهای صادرشده توجه شود و تمامی مسئولان ستاد کرونا و فرمانداران در دسترس باشند، زیرا ممکن است هر لحظه جلسه فوری تشکیل شود.
فرمانده انتظامی استان ایلام:

کشف یک انبار مصالح ساختمانی احتکار شده

فرمانده انتظامی ایلام گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با همکاری اداره صمت و تعزیرات حکومتی ایلام  نسبت به شناسایی و بازرسی از ۳ واحد محل دپوی مصالح ساختمانی از نوع سیمان اقدام و در نتیجه مقدار ۲۳ تن سیمان که جهت عرضه خارج از شبکه و قاچاق دپو شده بود کشف کردند.
امام جمعه مهران گفت: متاسفانه در این ۸ سالی که گذشت در سطح وزیر و معاون وزیر، نماینده مجلس به خبرنگاران دلسوز کشور توهین‌ها و تهدیدها و فشارهای زیادی از طریق سیاسیون تحمیل شد. تنها جرم خبرنگاران عزیز کشور ما بیان نقاط ضعف و انتقاد دلسوزانه بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

122 مورد ابتلا جدید کرونا در ایلام

محمد کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۳۹ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۴۱ هزار و ۸۰۱ نفر بوده است.