وحیدی خبر داد؛

افزایش اختیارات استانداران از سال آینده

وزیر کشور گفت: برنامه دولت این است که در سال آینده اختیارات فراوانی به استانداران داده شود و صندوق پیشرفت در استان‌ها راه‌اندازی شود و این تحول حکمرانی در استان‌ها است.
تصویر افزایش اختیارات استانداران از سال آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی وزیرکشور در آیین معارفه استاندار جدید ایلام اظهار کرد: مردم استان ایلام ایستادگی و مردانگی خود را در سخت‌ترین شرایط نشان داده‌اند و وجدان‌های بیدار رشادت ایلام استوار را فراموش نمی‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید هسته‌ای استان، داریوش رضایی‌نژاد، گفت: دشمنان این ملت دشمنان دانش این ملت نیز هستند و دلیل این مدعا هم ترور کسانی مانند شهید داریوش رضایی‌نژاد است.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه‌های مختلف تصریح کرد: مهمترین ظرفیت استان سرمایه‌ی انسانی است و همه‌ باید سعی کنیم تا مشکلات ایلام باید با جهش بیشتری حل شود.

وحیدی تاکید کرد: وظیفه دولت بسترسازی برای حل مشکلات مردم هر استان توسط خود آنان است و هر استان الگوی پیشرفت خود را دارد و نسخه‌ی خاص خود را می‌طلبد بر همین اساس برنامه دولت این است که در سال آینده اختیارات فراوانی به استانداران داده شود و صندوق پیشرفت در استان‌ها راه‌اندازی شود و این تحول حکمرانی در استان‌ها است.

وی ادامه داد:حرکت در چارچوب بیانیه دوم رهبر معظم انقلاب از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم است و در این راستا تلاش خواهیم کرد با نگاه آرمان خواهانه و مبتنی بر واقعیت ها ایران اسلامی را بیش از پیش در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار دهیم چون درک عمیقی از گذشته و نگاه بلندی به آینده دارد.

وحیدی تصریح کرد: دولت سیزدهم در ابتدای کار با مسائل و مشکلاتی روبرو بود و باید برخی مسائل را فوری سامان می‌داد تا به اطمینان خاطر برسیم که در این راستا افزایش ذخائر استراتژیک و تامین واکسن کرونا نیز با موفقیت حاصل شد.

وی با اشاره به سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم اضافه کرد: شرکت در نشست شانگهای و سازمان همکاری های اکو در طول سه ماه گذشته در این چارچوب شکل گرفته و تعامل سازنده با همسایگان نیز از اولویت های کاری دولت بوده است.

وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور در حوزه تعیین استانداران به دور از مسائل حاشیه‌ای تلاش کرده افراد متعهد، کارآمد و انقلابی را در این مسند مهم و حساس برگزیند و تنها حرکت در جهت برنامه های دولت برای پیشرفت همه جانبه کشور را مد نظر داشته است.

وحیدی تاکید کرد: سیاست دولت سیزدهم سیاست مفتحی است یعنی همه سلائق که دل در گرو پیشرفت کشور هستند را در بر می‌گیرد و دولت کسانی است که به دنبال تلف کردن وقت مردم نباشند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی به سرعت رفع خواهند شد و دولت پرهیز دارد که وارد مسائل حاشیه‌ای شود و همه دولت متعهد به این وِیژگی‌ها است، دولت پیگیر حل مسائل اقتصادی مردم است و برنامه‌های خوبی دارد و کارهای خوبی در حال انجام است.

در پایان این نشست با تقدیر از زحمات نوذری ، حسن بهرام‌نیا به عنوان استاندار ایلام کار خود را آغاز کرد.

منبع : ایلنا

373174