آمار نگران‌کننده مبتلایان کرونا در ایلام/ از ورود کارکنان بدون کارت واکسیناسیون ممانعت می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان این‌که تداوم افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان با توجه به فصل پاییز نگران کننده است، اظهار داشت: ابتلا روزانه بیش از ۱۴۰ نفر، آمار فوتی روزانه و شمار بستری‌ها همچنان در استان بالاست که انتظار داریم با همکاری همه و افزایش پوشش واکسن و رعایت پروتکل‌ها این آمار سیر نزولی پیدا کند.
تصویر آمار نگران‌کننده مبتلایان کرونا در ایلام/ از ورود کارکنان بدون کارت واکسیناسیون ممانعت می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از استان ایلام، الیاس فتاحی معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی مبارزه با کرونا گفت: تداوم افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان با توجه به فصل پاییز نگران کننده است.

فتاحی اظهار داشت: اکنون ۲ سال است که استان ایلام همچون سایر مناطق کشور و جهان درگیر ویروس منحوس کروناست و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات زیادی در استان انجام گرفته اما همچنان آمار ابتلا نگران کننده است.

وی تأکید کرد: ابتلا روزانه بیش از ۱۴۰ نفر، آمار فوتی روزانه و شمار بستری‌ها همچنان در استان بالاست که انتظار داریم با همکاری همه و افزایش پوشش واکسن و رعایت پروتکل‌ها این آمار سیر نزولی پیدا کند.

معاون استاندار ایلام افزود: اقدامات خوبی در بحث رعایت پروتکل‌ها انجام شده و ایلام به تازگی از پیک پنجم خارج شده، اما آمارها هنوز افزایشی است.

فتاحی از فرمانداران خواست در بحث پیگیری مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و بحث واکسیناسیون همچنان تلاش کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که بهترین عملکرد در این زمینه داشته باشند، بطور حتم معرفی و از زحمات آن‌ها تجلیل می‌شود.

ممانعت از ورود کارمندان بدون کارت واکسیاسیون از اول آبان

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد و قرارگاه کرونا انتظار داریم، از اول آبان ماه هیچ کارمندی بدون کارت واکسیناسیون وارد اداره نشود و با متخلفین برخورد قانونی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: واکسینه کردن افراد ۱۲ تا ۱۸ سال که آموزش و پرورش به جد پیگیر آن است همچنان در استان ادامه دارد و انتظار داریم بر اساس مصوبات جلسه قبلی اقدامات لازم برای پوشش ۱۰۰ درصدی انجام گیرد.

مدیران کم کار رعایت پروتکل‌ها جوابگو باشند

فتاحی افزود: باید بررسی دقیقی در خصوص رعایت پروتکل‌ها و همچنین واکسیناسیون انجام گیرد و مدیرانی که عملکرد ضعیفی دارند و در این زمینه‌ها کم کار هستند، باید پاسخگو باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: همه مدیران و مسئولان در تداوم فعالیت‌ها برای تأکید بر رعایت پروتکل‌ها به صورت ویژه همچنان ادامه دهند.

الیاس فتاحی در پایان از مردم با فرهنگ استان نیز خواست در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک، پرهیز از تجمعات و تزریق واکسن همکاری کنند تا با تلاش همه از شروع پیک ششم جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

366750