مدیرعامل شرکت گاز ایلام:

۹۷ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ درصد سبد انرژی این استان از طریق گاز طبیعی تاُمین می‌شود، گفت: با ورود و تزریق گاز به شبکه توزیع شهر پهله در شهرستان دهلران، هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۷ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا در شرکت گاز استان تا پایان سال جاری، جمعیت خانوار بهره‌مند روستایی استان به ۹۸ درصد خواهد رسید.
تصویر ۹۷ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان ایلام، عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: در چند سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خوشبختانه هیچ‌گونه قطعی گاز برنامه‌ریزی شده در استان وجود نداشته و همین امر باعث رضایتمندی مردم، ادارات، صنایع و صنوف مختلف از عملکرد شرکت گاز شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ درصد سبد انرژی این استان از طریق گاز طبیعی تاُمین می‌شود، گفت: با ورود و تزریق گاز به شبکه توزیع شهر پهله در شهرستان دهلران، هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۷ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا در شرکت گاز استان تا پایان سال جاری، جمعیت خانوار بهره‌مند روستایی استان به ۹۸ درصد خواهد رسید.

شمس اللهی با بیان اینکه در راستای تحقق نامگذاری سال جاری و کمک به توسعه صنایع، تعداد واحدهای صنعتی گازدار استان به بیش از یک‌هزار واحد رسیده است، گفت: شرکت پتروشیمی ایلام، کارخانه سیمان و گلخانه صنعتی هلیلان از صنایع عمده گازدار استان هستند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام افزود: در سال گذشته بیش از ۱۸۳ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط استان گازدار شده‌اند که رکوردی در عملکرد شرکت گاز استان در گازرسانی به صنایع استان بوده است که با گازرسانی به این تعداد صنایع، ۲۲ هزار مترمکعب گاز در ساعت جایگزین سوخت‌های فسیلی مایع شده و ۹۰ میلیون لیتر کاهش در مصرف سوخت‌های مایع استان شده است.

عباس شمس اللهی از شناسایی صنایع برای استفاده از سوخت دوم در مواقع بحران خبر داد و گفت: به کلیه واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی ابلاغ شده است که برای مواقع ضروری و بحران سوخت دوم ذخیره‌سازی کنند تا در فصل سرد سال و افزایش مصرف گاز با مشکل مواجه نشده یا دچار خسارت نشوند.

منبع: مهر

365493