با وجود کسب مقام قهرمانی؛

نبود اسپانسر؛ مشکل اصلی ورزش هاکی است

با وجود کسب مقام قهرمانی، هاکی بازان ایلامی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
تصویر نبود اسپانسر؛ مشکل اصلی ورزش هاکی است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان ایلام، تیم هاکی ایلام تنها تیم این استان است که به مقام قهرمانی لیگ برتر رسیده اما بر اساس گفته بازیکنان، این رشته حتی از داشتن یک سالن اختصاصی در سطح استان محروم است.

به گفته ورزشکاران این رشته تا کنون از سوی مدیر کل ورزش و جوانان و مسئولان استان وعده‌هایی در خصوص ساخت سالن اختصاصی داده شده اما این وعده‌ها تا کنون عملی نشده است.

یکی از هاکی‌کاران ایلامی گفت: تیم هاکی ایلام که با قهرمانی در لیگ برتر جواز حضور در مسابقات قهرمانی جام باشگاه های جهان را کسب کرد اما متاسفانه این ورزشکاران با مشکلات بسیاری مواجه‌ هستند که از جمله آن‌ها عدم جذب اسپانسر است.

وی با بیان اینکه هر چند از سوی مسئولان استان ایلام نظیر استاندار، نماینده مجلس، مدیر کل اداره ورزش و جوانان وعده‌هایی جهت جذب اسپانسر داده شده اما تا کنون اقدامی انجام نشده گفت: استان ایلام دارای شرکت های عظیمی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و... است که به راحتی می توانند اسپانسر تیم هاکی ایلام باشند.

یکی دیگر از هاکی کاران ایلامی با اشاره به اینکه تیم ایلام با وجود مربی توانمند و بازیکنان ملی پوشی که در اختیار دارد به راحتی می تواند بهترین نتیجه را در جام باشگاه های جهان کسب کند اظهار داشت: این مشکلات در حالی است که هاکی ایلام توانسته طی چند سال گذشته بیش از 20 بازیکن ملی پوش در رده های بزرگسالان، امید، جوانان و نوجوانان به تیم های ملی تحویل دهد که همین امر باعث شده یکی از قطب های هاکی کشور باشد ودر بین ورزش های استان یک رکورد محسوب شود.

وی ادامه داد: همچنین طی سال های گذشته با وجود مشکلات فراوان توانسته بارها مقام قهرمانی در مسابقات نوجوانان و نونهالان را به دست آورد.

این هاکی کار ایلامی با بیان اینکه نسخه اصلی هاکی که المپیکی است، هاکی روی چمن است که هاکی ایلام در این زمینه توانسته موفقیت هایی همچون داشتن لژیونر در لیگ های هاکی روی چمن اروپا،دعوت دو مربی در بخش های آقایان و بانوان ونیز دعوت 8 بازیکن به اردو های تیم ملی هاکی روی چمن به دست آورد.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها در حالی است که هیئت هاکی استان هیچگونه امکاناتی نظیر چوب، توپ، پت (لوازم دروازه بانی) در اختیار بازیکنان و مربیان قرار نداده و همین مسئله باعث دوری استعدادهای استان از این رشته ورزشی شده است.

مظفر علی‌شایی دراین‌باره با اشاره به این‌که این سازمان ورزش و جوانان استان طی سال‌های اخیر از ورزش هاکی حمایت کرده‌است گفت: متأسفانه در استان ایلام با مشکل محدودیت سالن مواجه هستیم اما بااین‌وجود تلاش شده تا هاکی‌کاران بتوانند راحت‌تر از سالن‌ ورزشی استفاده نمایند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: مکاتباتی با برخی از شرکت‌های استان جهت جذب اسپانسر مالی انجام‌شده، اما متأسفانه تاکنون نتیجه‌ای نداشته‌است.

علی شایی در خصوص نبود امکانات جهت هاکی روی چمن اظهار داشت: هم‌اکنون زمینه انجام ورزش هاکی روی چمن در استان ایلام فراهم نیست و در صورت ایجاد زمین، وسایل و ملزومات نیز برای ورزشکاران مهیا می‌شود.

منبع: تسنیم

363652