ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

122 مورد ابتلا جدید کرونا در ایلام

محمد کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۳۹ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۴۱ هزار و ۸۰۱ نفر بوده است.
درخواست امام جمعه مهران از رئیس جمهور منتخب؛

برای ایلام استاندار ویژه تعیین کنید

امام جمعه مهران گفت: انتظار مردم استان ایلام نیز با توجه به وجود منابع عظیم نفتی، منطقه آزاد، اربعین و در کنار همه این ظرفیت ها، محرومیت شدید مردم این است که برای استان ایلام نیز یک استاندار ویژه تعیین کنند تا بتواند در هیات دولت شرکت کند و مشکلات مردم را پیگیری نماید.
معرفی داوران ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام؛

کامکار، رستمی و سیفی زاده انتخاب شدند

اردشیر کامکار، فرشاد رستمی و ارژنگ سیفی زاده با اعلام جواد یعقوبی(دبیر ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام) به عنوان هیئت داوران این دوره از جشنواره معرفی شدند.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای؛ رئیس قوه قضائیه گفت: حل تمامی مشکلات به تنهایی وظیفه قوه قضائیه نیست و امیدواریم بتوانیم مشکلات این استان را که شایسته خدمت است، با هم حل و فصل کنیم.

امام جمعه مهران گفت :بعضی مسئولین می گویند قیمت تمام شده برق برای هر کیلو وات ساعت 1500 تومان است و ما آن را به قیمت 150 تومان در اختیار مردم قرار می دهیم و با قیمت جهانی تفاوت زیادی دارد و سر مردم منت می گذارند گویا این آقایان از معیشت مردم بی خبرند آیا شما نمی دانید که قدرت خرید مردم به اندازه همین 150 تومان هم نیست وقتی قدرت خرید مردم نسبت به مردم جهان پایین است چگونه انتظار دارید برق را به قیمت واقعی از شما بخرند.
با توجه به قرارگیری استان ایلام در رده استان‌های محروم کشور، در بحث تأمین کالاهای اساسی، مورد توجه ویژه سازمان صمت قرار دارد.
امام جمعه ایلام گفت: استان ایلام فرصت‌های سرمایه گذاری بسیاری در زمینه‌های مخلف از جمله حوزه‌های انرژی، آب و خاک دارد، اما با این حال نتوانسته با وجود این امکانات توسعه زیادی داشته باشد.

امام جمعه مهران گفت: از همه‌ نخبگان، متخصصّان، دلسوزان و جوانان انقلابی مصرانه خواهش می‌کنم که در شهرستان‌ مهران دولت در سایه را تشکیل دهند. وظیفه‌ دولت در سایه، شناخت آسیب‌ها، ظرفیت‌های شهرستان، نظارت بر مسئولان و مشاوره دادن به آنها در جهت ارتقاء شهرستان است
فرمانده سپاه استان ایلام خبر داد:

برگزاری 3 هزار و 700 یادواره شهدا در استان ایلام

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: تا الان 3700 مورد یاواره شهدا در سطح استان برگزار گردیده است. همچنین باید تا قبل از برگزاری کنگره یادواره 3 هزار شهید استان، هر کدام از فرمانداران یک یادواره دیگر در شهرستان خود برگزار کنند.

استاندار ایلام گفت: به مناسبت برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان در 16 روستا تعداد 16 مجتمع ورزشی افتتاح خواهد شد و تمامی مسابقات ورزشی در استان نیز به نام شهدای ورزشکار برگزار خواهد شد.
سرپرست هیأت کاوش باستان شناسی گفت: پروژه کاوش، مطالعه و حفاظت از آثار تاریخی در مسیر لوله گذاری گاز رسانی به روستای سرابکلان در شهرستان سیروان استان ایلام با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.
امام جمعه موقت تهران گفت: شورای نگهبان فقط 12 نفر نیستند و  تمام افرادی که به قانون اساسی رای داده‌اند را شامل می‌شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام گفت: در این مراسم برنامه‌های مختلفی از جمله رونمایی و معرفی کتاب‌های با موضوع دفاع مقدس، تقدیر از ایثارگران و فرماندهان عملیات کربلای یک، اردوهای راهیان نور و... به اجرا در خواهد آمد.
حجت الاسلام سید عبدالله امینی تاکید کرد:

مرز مهران بهترین و امن‌ترین مرز برای صادرات کالا به سراسر جهان

امام جمعه مهران گفت: امروز به برکت خون شهدا مرز مهران میزبان ۷۰ درصد زائران مولا سیدالشهداء علیه‌السلام و بهترین، امن‌ترین، نزدیکترین و با صرفه‌ترین مرز برای صادرات کالای ایرانی به سراسر جهان است.