ایلام

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام گفت: در این مراسم برنامه‌های مختلفی از جمله رونمایی و معرفی کتاب‌های با موضوع دفاع مقدس، تقدیر از ایثارگران و فرماندهان عملیات کربلای یک، اردوهای راهیان نور و... به اجرا در خواهد آمد.
حجت الاسلام سید عبدالله امینی تاکید کرد:

مرز مهران بهترین و امن‌ترین مرز برای صادرات کالا به سراسر جهان

امام جمعه مهران گفت: امروز به برکت خون شهدا مرز مهران میزبان ۷۰ درصد زائران مولا سیدالشهداء علیه‌السلام و بهترین، امن‌ترین، نزدیکترین و با صرفه‌ترین مرز برای صادرات کالای ایرانی به سراسر جهان است.
رئیس کل دادگستری ایلام گفت: همکاری و همیاری دو جانبه بسیاری خوبی بین فرماندهی ناجا و دستگاه قضایی در استان ایلام وجود دارد و باید همواره این تعامل بین این دو دستگاه وجود داشته باشد.

فرمانده انتظامی ایلام:

اولویت ما، امنیت انتخابات است

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام گفت: اقدمات بسیار زیادی در جهت تامین امنیت انتخابات صورت گرفته است و هدف اصلی نیروی انتظامی نیز همین مسئله است.

معاون اقتصادی استانداری:

ایلام در صنعت کشاورزی مستعد است

معاون استاندار ایلام گفت: استان ایلام در صنعت کشاورزی و دام پروری بسیار مستعد پیشرفت است و باید نگاه ویژه ای به این صنعت در بین مسئولان استان شکل بگیرد.

استاندار ایلام گفت: بر اساس قانون اساسی باید تمامی امکانات در اختیار ستاد انتخابات قرار بگیرد و حتی اگر به صندلی یک مدیرکل نیاز باشد، باید در اختیار این ستاد قرار داده شود.

استاندار ایلام مطرح کرد:

مشارکت حداکثری در کنار حفظ سلامت مردم

استاندار ایلام گفت: با توجه به این موارد و حضور ویروس کرونا در  سطح جامعه و نیز همزمانی آن با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، به این منظور نسبت به ادوار گذشته انتخابات، 15 درصد به ظرفیت شعبات اخذ رای اضافه شده است.
امام جمعه دهلران گفت: انتخاب فرد اصلح بر همه ما واجب است و باید فردی را انتخاب کنیم که توانایی خدمت به مردم و نظام اسلامی را داشته باشد و بتواند این نظام را یاری بدهد‌.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: هفت هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تاکنون برای اجرای ۸۵ درصد از ابر پروژه گرمسیری در کشور هزینه شده که به قیمت روز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.
محمد باقر قالیباف گفت: باید با کنار هم قرار گرفتن و دست در دست هم قرار دادن به پیشرفت و توسعه ایران اسلامی کمک کنیم و همچنین در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر حضور حداکثری داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم ایلام در دوران دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند، گفت: در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه ای به استان ایلام صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم توجه ویژه ای به این استان محروم در تدوین برنامه ها داشته باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه استان ایلام و گفت وگو با مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها دقایقی پیش وارد فرودگاه ایلام شد.
حجت الاسلام محمد جواد قنبر بیگی گفت: دولت جدید باید نگاهش به توان داخلی باشد، جوانان و قابلیتهای بیشمار آنها را ببیند. اقتصاد را سامان بدهد. با فساد اقتصادی و رانت خواری و ویژه خواری و تبعیض مبارزه جدی داشته باشد.

براساس اطلاعات اولیه مرکز این زمین‌لرزه صالح‌آباد بوده است اما با توجه به اخبار ارسالی از استان‌های همجوار بخصوص کرمانشاه این زمین‌لرزه در برخی از شهرستان‌های این استان نیز کاملا احساس شده است.
در اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام آمده است: ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق علیه السلام و سالگرد ارتحال جانگداز بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی امام خمینی(ره)  و گرامیداشت شهدای عزیز ۱۵ خرداد سال ۴۲ هجری شمسی ، به اطلاع مردم خداجوی استان میرساند که نماز جمعه این هفته مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ در تمامی شهرستانهای استان اقامه میگردد .