عودت ۸۰۰ دستگاه خودرو به مبدا از مرز مهران/ تمهیدات لازم در مرز مهران برای بازگشت زوار فراهم است

استاندار ایلام در نشست ویژه استان در مهران اظهار داشت: مرز مهران همچنان بسته است و تمام تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم در مرز مهران برای بازگشت زوار اندیشیده شده و همه زائرانی که در مرز و شهر مهران حضور دارند به استان خود عودت داده می‌شوند.
تصویر عودت ۸۰۰ دستگاه خودرو به مبدا از مرز مهران/ تمهیدات لازم در مرز مهران برای بازگشت زوار فراهم است

به گزارش سایت خبری پرسون، اربعین نزدیک است و دل‌های بی قرار گویا برای پرواز به سوی کربلا عجله دارند. در روزهای اخیر مرز مهران به رسم هر ساله قرارگاهی برای زائران شده برای تردد اما بااین تفاوت که مرز مهران بسته است.

توزیع روزانه ۱۰ هزار وعده غذا بین زائران در مرز مهران

سردار جمال شاکرمی،فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام ایلام روز یکشنبه در ستاد اربعین در مرز بین المللی مهران از توزیع روزانه ۱۰ هزار وعده غذا بین زائران در مرز مهران خبر داد و گفت: تنها مشکل ما در زمینه تغذیه کمبود آرد است که بنا بر اعلام سازمان غله آرد سهمیه اضافه به نانوایی‌های مهران اختصاص داده نشده است.

او افزود: سپاه در زمینه بهداشت و درمان یک بیمارستان صحرایی در میدان اربعین واقع در نقطه مرزی مستقر کرده ضمن اینکه سامانه اورژانس نیز در مرز فعال کرده ایم و با دانشگاه علوم پزشکی نیز همکاری میکنیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام ایلام یادآور شد: بیش از ۲۰ هزار ماسک جهت توزیع بین زایران مهیا شده و کمیته فرهنگی نیز برای اقامه نماز جماعت در مرز تشکیل شده است.

سردار شاکرمی تاکید کرد: در زمینه تامین آب آشامیدنی سه تانکر آب برای استفاده زایران در نظر گرفته شده است.

مرز مهران بسته است زوار مراجعه نکنند/ تمهیدات لازم در مرز مهران برای بازگشت زوار فراهم است

محمد نوذری، استاندار یلام در نشست ویژه استان در مهران اظهار داشت: مرز مهران همچنان بسته است و تمام تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم در مرز مهران برای بازگشت زوار اندیشیده شده و همه زائرانی که در مرز و شهرمهران حضور دارند به استان خود عودت داده می‌شوند.

نوذری با بیان اینکه کرونا و صدور مجوز از سوی دولت عراق دو موضوع مهم و تاثیرگذار در برنامه ریزی‌های ستاد اربعین هستند، ابراز داشت: طبق برنامه ریزی قبلی ۶۰ هزار نفر از مسیر‌های هوایی به عراق سفر کرده و پیش بینی می‌شود ۹۰درصد از این افراد از مرز مهران برگردند، ضرورت دارد برنامه ریزی لازم بدین منظ‌ور انجام شود.

او افزود: با توجه به انبوه جمعیتی که در مرز، شهر و ورودی مهران و نیز حجم جمعیت بازگشت در روز‌های آینده ضرورت دارد کلیه دستگاه‌ها و مدیران برنامه ریزی ها، تدابیر و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

استاندار ایلام با تاکید بر برنامه ریزی برای پذیرایی و انجام خدمات لازم برای زوار گفت: معاونین استاندار، فرماندار مهران، اعضای ستاد و سایر مدیران زمینه کار را فراهم آورده تا موکب داران و سایرین بتوانند بصورت هماهنگ شده پذیرایی و خدمات مورد نیاز به زوار را انجام دهند.

هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در مهران نیاز است

احمد کرمی، معاون عمرانی استاندار ایلام در ستاد اربعین در شهرستان مرزی مهران گفت: از مجموع ۶۰ هزار زائری که برای زیارت اربعین به عتبات عالیات مشرف شده اند ۴۰ هزار نفر بلیط یک طرفه هوایی گرفته و بصورت زمینی از مرز وارد کشور خواهند شد.

او با ذکر اینکه پیش بینی می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد زائران از مرز مهران وارد کشور شوند، ادامه داد: برای جابجایی و برگشت آن‌ها به شهر‌های مبدا به یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است که باید تامین شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: ۱۵ موکب خدمت رسانی در مجموع در مرز مهران برای زائران مهیا شده که پیش بینی می‌شود روزانه به ۱۰ هزار نفر خدمت رسانی کنند.

عودت ۸۰۰ دستگاه خودرو به مبدا از مرز مهران

سردار دلاور القاصی‌مهر،فرمانده انتظامی ایلام از مستقر شدن ۸ ایستگاه کنترلی ثابت و سیار در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در استان ایلام با تشدید کنترل و استقرار تیم‌های پلیس‌راه و انتظامی در محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز مهران از حرکت خودرو‌های غیر بومی و زائران به سمت پایانه مرزی جلوگیری می‌کند.

او افزود: پلیس افرادی را که بخواهند بصورت ناآگاهانه به سوی مرز مهران حرکت کنند بلافاصله به سمت استان‌های محل سکونت خود باز می‌گرداند و کلیه این اقدامات در راستای سلامت مردم است.

سردار القاصی مهر گفت: تاکنون بیش ۸۰۰ خودرو به استان‌های محل سکونت خود عودت داده شده‌اند.

اجازه خروج زائران از مرز مهران به هیچ عنوان داده نمی‌شود

نورالله دلخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با تاکید بر ممنوعیت تردد زائران در زمان رفت از مرز مهران، اظهار داشت: تعدادی از زائران اربعین حسینی که برای سفر به عراق به مرز مهران مراجعه کرده‌اند، اجازه خروج ندارند.

او بیان کرد: بنا به گفته مسوولان مربوطه، مرز بین‌المللی مهران تنها در زمان بازگشت پذیرای زائران خواهد بود و به هیچ عنوان نمی‌توانند خارج شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: از عاشقان حسینی خواهشمندیم به این مرز مراجعه نکنند، زیرا امکان تردد وجود ندارد.

دلخواه تاکید کرد: تعدادی از زائران اربعین حسینی در چند روز گذشته به مرز مهران مراجعه کرده و اصرار بر رفتن به کشور عراق داشتند، اما با مشاهده شرایط و نبود امکان تردد به کشور عراق به تدریج درحال بازگشت به محل سکونت خود هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اضافه کرد: مردم به شایعات فضای مجازی در خصوص اربعین توجه نکنند و اخبار موثق را از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی دریافت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

352254