رئیس قرارگاه کرونا ایلام:

بازگشایی مدارس در آبان ماه نیازمند واکسینه شدن صد درصدی دانش‌آموزان است

رئیس قرارگاه کرونا ایلام اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان ماه واکسینه کردن دانش آموزان در افزایش سطح ایمنی آنان در برابر کرونا مؤثر است. تزریق واکسن افراد بالای ۱۲ سال یک بخشنامه ابلاغی ستاد ملی کروناست که توسط وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده و باید اجرایی شود.
تصویر بازگشایی مدارس در آبان ماه نیازمند واکسینه شدن صد درصدی دانش‌آموزان است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان ایلام، جهانگیر رستمزاد رئیس قرارگاه کرونا ایلام با بیان این‌که ۱۰۰ درصد دانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه استان باید تا ۱۵ آبان ماه واکسن کرونا را تزریق کنند، اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان ماه واکسینه کردن دانش آموزان در افزایش سطح ایمنی آنان در برابر کرونا مؤثر است.

وی افزود: تزریق واکسن افراد بالای ۱۲ سال یک بخشنامه ابلاغی ستاد ملی کروناست که توسط وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده و باید اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان در شهر ایلام قرار دارند و باید آمار تزریق آنان بسرعت افزایش یابد.

رستمزاد یادآور شد: فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها دلیل عدم استقبال دانش آموزان در هر شهرستان برای تزریق واکسن کرونا را بررسی و گزارش کنند تا تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی افزایش پوشش تزریق واکسن کرونا در حفظ سلامت افراد و جلوگیری از مرگ و میرهای کرونایی را مؤثر دانست و اضافه کرد: اگر خطری از نظر تزریق واکسن افراد را تهدید می‌کرد، به‌طور حتم مدنظر دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

رئیس قرارگاه کرونا استان ایلام همچنین بر ضرورت الزام کارمندان به تزریق واکسن کرونا تأکید کرد و گفت: بر اساس تصمیمات ستاد کارمندانی که واکسن تزریق نکنند از امکانات رفاهی محروم می‌شوند.

جهانگیر رستمزاد از کارمندان خواست کپی کارت واکسیناسیون دیجیتالی خود را تحویل اداری و مالی هر اداره دهند تا درصد پوشش واکسیناسیون ادارات مشخص شود.

منبع: ایرنا

364638