ورود 19 هزار زائر عتبات عالیات از مرز مهران به کشور

فرماندار مهران از ورود 19 هزار زائر عتبات عالیات طی شنبه 6 مهرماه تاکنون خبر داد.
تصویر ورود 19 هزار زائر عتبات عالیات از مرز مهران به کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از استان ایلام، مجید کاکی فرماندار مهران ظهر امروز گفت: ۱۹ هزار زائر عتبات عالیات از روز سه شنبه ۶ مهرماه تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

وی افزود: تمامی تمهیدات انتظامی و بهداشتی در این پایانه تا زمان خروج کامل همه زائران از مرز اتخاذ شده است و در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد.

فرماندار مهران گفت: با تدابیر اتخاده شده از سوی ستاد هماهنگی اربعین و قرارگاه عملیاتی ویژه اربعین مهران تا این لحظه هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به کشور و انتقال آنان به استان‌های مبدا وجود ندارد.

وی ادامه داد: پیک ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران روز جمعه است و براساس پیش بینی‌ها عمده زائران اربعین حسینی روز جمعه وارد کشور می‌شوند.

کاکی ادامه داد: نشست قرارگاه ویژه ستاد اربعین به صورت روزانه با حضور استاندار و دستگاه‌های اجرایی هر روز ساعت ۱۶ در مرز مهران برگزار می‌شود و برنامه ریزی و راهکاری لازم برای سهولت انتقال زائران برگشتی به مقصد و خدمات دهی به آنان اتخاذ می‌شود.

فرماندار مهران بیان داشت: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر در پایانه از تمامی زائران ورودی به کشور تست کرونا خواهد گرفت و افرادی که تست آنان مثبت باشد به صورت مجزا از سایر زائران راهی محل سکونت خود می‌شوند‌.

منبع: فارس

362980