مدیرکل سابق بازرسی بانک مرکزی در گفتگو با پرسون:

قوانین و مقررات بانک‌ها یکی از موانع تولید است

بخش عمده‌ای از قوانین مخل تولید به بانک‌ها برمی‌گردد. مقابله‌ای که بانک‌ها برای بازپرداخت و گرفتن طلب‌شان می‌کنند سبب بیکاری و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی می‌شود. بنابراین می‌طلبد که بانک‌ها در قوانین و مقررات خود تجدید نظری کنند.
تصویر قوانین و مقررات بانک‌ها یکی از موانع تولید است

یوسف کاووسی مدیرکل سابق بازرسی بانک مرکزی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص قوانین مخل تولید اظهار داشت: موانع تولید از مواردی است که رهبر معظم انقلاب حدود ۱۰ سال است به این مسئله می‌پردازند و تأکید می‌فرمایند که باید موانع تولید برداشته شوند.

کاووسی افزود: بخش عمده‌ای از قوانین مخل تولید به بانک‌ها برمی‌گردد. مقابله‌ای که بانک‌ها برای بازپرداخت و گرفتن طلب‌شان می‌کنند سبب بیکاری و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی می‌شود نظیر واحدهای تولیدی فراوانی که در شهرک‌های صنعتی ایجاد شدند اما بعد از بدهی به بانک‌ها و فشار بانک‌ها نیمه‌کاره رها شدند و کارگران آن‌ها بیکار شدند.

وی ادامه داد: می‌طلبد که بانک‌ها در قوانین و مقررات خود تجدید نظری کنند. در حال حاضر یک کارگروه برای رسیدگی به این ماجرا تشکیل شده است. باید در این کارگروه بررسی شود که این تسهیلاتی که طبق آمار داده شده و بالغ بر هزاران میلیارد عنوان می‌شود به چه واحدهایی تخصیص داده شده‌‌اند و آن‌ها را دسته بندی کنند تا مشخص شود چه واحدهایی تسهیلات بانکی را در مسیر خود استفاده کرده‌اند و چه واحدهایی در مسیرهای دیگری استفاده کرده‌اند.

مدیرکل سابق بازرسی بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: بانک‌ها باید سعی کنند با واحدهایی که تسهیلات را در مسیر خود استفاده کرده‌اند و بخاطر موانع تولید و فشار بانک‌‎ها دچار مشکلات شده‌اند، همراهی کنند، آن‌ها را امهال کنند و تسهیلات سرمایه در گردش جدید در اختیارشان قرار دهند تا بتوانند سرپا بایستند و مطالبات بانک را بپردازند اما در مقابل با کسانی که تسهیلات را گرفته‌اند و در آن را مسیر خود استفاده نکرده‌اند، برخورد کنند، وثایق‌شان را به اجرا بگذارند و از پولی که برمی‌گردد مجدداً تسهیلات دهند.

285091

مطالب مرتبط