مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفتگو با پرسون:

سر پا نگهداشتن واحدهای تولیدی در گرو اصلاح قوانین است/ بانک ها با واحدهای تولیدی همکاری کنند

بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی به خاطر قوانینی است که باید اصلاح شود و در این خصوص همکاری‌های بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اقتصادی و کمیسیون‌های دیگر صورت گرفته که اگر برخی از قوانین اصلاح شود، می‌توان واحدهای تولیدی بیش‌تری را سرپا نگه داشت.
تصویر سر پا نگهداشتن واحدهای تولیدی در گرو اصلاح قوانین است/ بانک ها با واحدهای تولیدی همکاری کنند

ایمان شمسایی دبیر کمیته اطلاع‌رسانی سازمان بازرسی و مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص جزئیات جلوگیری از تعطیلی ۴۴۷ بنگاه تولیدی اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور مشتمل بر ستاد مرکزی سازمان و بازرسان کل استان‌ها که در تمام استان‌های کشور حضور دارند اقدامی را به طور همیشگی و روتین انجام می‌دهد و آن هم بازدید و سرکشی از واحدهای تولیدی استان‌ها است.

شمسایی افزود: از حدود یک سال و نیم گذشته دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان که البته قبلاً به شکل دیگری وجود داشت، ارتقا پیدا کرد و ذیل ریاست سازمان قرار گرفت با محوریت بازدید از واحدهای تولیدی فعال است و در طول این بازدیدها حدود ۶۴۷ واحد تولیدی بدون این‌که برای آن‌ها پرونده‌ای تشکیل شود و صرفاً با پیگیری‌هایی که انجام شده به چرخه تولید بازگشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال 1399، دو هزار و 236 جلسه کارگروه حمایت از تولید در سازمان برگزار شد و از ۵۳۶ واحد تولیدی بازدید به عمل آمد. در نتیجه این بازدیدها از تعطیلی واحدهای تولیدی بسیار جلوگیری شد و ۴۴۸ بنگاه اقتصادی نیز افزایش تولید داشته‌اند.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی سازمان بازرسی در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی بیان کرد: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی به تسهیلات دریافتی از بانک‌ها، مرتبط است و بانک‌ها باید در این زمینه بیش‌تر با واحدهای تولیدی همکاری کنند. نکته قابل توجه دیگر نحوه ترخیص از گمرکات است. برخی از واحدها نیازمند مواد اولیه هستند اما گاهی در ترخیص‌ها بخشی از کالاها حفظ و بقیه ترخیص می‌شود.

ایمان شمسایی در پایان خاطر نشان کرد: بخش دیگری از مشکلات واحدهای تولیدی به خاطر قوانینی است که باید اصلاح شود و در این خصوص همکاری‌های بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اقتصادی و کمیسیون‌های دیگر صورت گرفته که اگر برخی از قوانین اصلاح شود، می‌توان واحدهای تولیدی بیش‌تری را سرپا نگه داشت.

290315

مطالب مرتبط