نائب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس در گفت و گو با پرسون:

اولویت اصلی ما تأمین مالی بخش تولید و زیرساخت‌ها است

در طرح ارائه شده توسط کمیسیون جهش تولید بیشتر به دنبال بحث تأمین مالی تولید هستیم. در بخش‌های دیگر دوستان دیگر ما کارهایی را انجام داده‌اند به عنوان مثال روی بحث جلوگیری از واردات کارهایی در دولت انجام شده است. بنا بر این است که در این فرصت کوتاه راجع به راه‌های تأمین مالی بخش تولید و توسعه زیرساخت‌ها صحبت کنیم.
تصویر اولویت اصلی ما تأمین مالی بخش تولید و زیرساخت‌ها است

جعفر قادری نائب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سایت خبری پرسون، در خصوص بسترهای فراهم شده برای جهش تولید گفت: پس از آنکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند درمجلس شورای اسلامی کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون جهش تولید و نظارت بر سیاست‌های اصل ۴۴ شکل گرفت.

قادری افزود: تلاش ما بر است که بتوانیم موانعی که سر راه جهش تولید قرار دارند را برطرف کنیم و در جهت حل مشکلات و معضلات زیرساخت‌های کشور گام برداریم تا شاهد جهش در تولیدات صنعتی، کشاورزی و ... باشیم.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال جبران این عقب‌افتادگی‌ها، تغییر شرایط داخل کشور و خنثی کردن تحریم‌ها هستیم نیاز است که حرکت‌های جهش‌گونه داشته باشیم تا بتوانیم از این حرکت‌های لاک‌پشتی و کند جدا شویم و در تولیدات مختلف و توسعه زیرساخت‌ها جهش داشته باشیم و برای موفقیت کشور راهی غیر از این نداریم.

اگر به دنبال جبران این عقب‌افتادگی‌ها، تغییر شرایط داخل کشور و خنثی کردن تحریم‌ها هستیم نیاز است که حرکت‌های جهش‌گونه داشته باشیم تا بتوانیم از این حرکت‌های لاک‌پشتی و کند جدا شویم و در تولیدات مختلف و توسعه زیرساخت‌ها جهش داشته باشیم و برای موفقیت کشور راهی غیر از این نداریم.

نائب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح ارائه شده توسط کمیسیون جهش تولید بیشتر به دنبال بحث تأمین مالی تولید هستیم. در بخش‌های دیگر دوستان دیگر ما کارهایی را انجام داده‌اند به عنوان مثال روی بحث جلوگیری از واردات کارهایی در دولت انجام شده است. بنا بر این است که در این فرصت کوتاه راجع به راه‌های تأمین مالی بخش تولید و توسعه زیرساخت‌ها صحبت کنیم.

قادری خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که از ظرفیت‌های موجود نظیر منابع بانکی، بازار سرمایه، بازار بیمه، آورده سرمایه‌گذاران، منابع پیش‌بینی شده در بودجه و ظرفیتی که از خارج از کشور می‌توانیم جذب کنیم، می‌توانیم منابع موردنیاز را برای تأمین نیازهای مالی بخش تولید و توسعه زیرساخت‌ها فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر هر کدام از دستگاه‌ها در حال انجام کارهایی در این زمینه هستند. آن بخش از موضوع که به مجلس شورای اسلامی ارتباط پیدا می‌کند این است که بتوانیم خلأهای قانونی و موانع موجود را برطرف کنیم و در این راستا کارهایی در بحث بودجه انجام دادیم که یک‌ساله است و نیاز است که دائمی شود.

نائب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: دوستان و کارشناسان ما در وزارت اقتصاد، سازمان بورس و بانک مرکزی کارهایی را انجام داده‌اند و تا به حال چندین جلسه در مجلس شورای اسلامی برگزار و جمع‌بندی دوستان را به اشتراک گذاشته‌ایم. امیدواریم که بتوانیم هرچه زودتر این طرح را آماده کنیم تا وارد کمیسیون شود و پس از جمع‌بندی، وارد صحن مجلس شود.

366971