قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مهمترین اخبار

اگر شماهم به دنبال دعایی برای گشایش کارهای بسته شده تان هستید ما در این مطلب چند دعا و سخن از پیامبران برای گشایش کار برای شما آماده کرده ایم.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ۱۰۰ درصد ویزای حج زائران ایرانی از سوی عربستان صادر شده است. امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران در حج تمتع شرکت می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین؛

آیت‌الله رئیسی از اقامه‌کنندگان نماز بود

نماینده ولی‌فقیه در استان در جلسه ستاد اقامه نماز گفت: در تعریف شخصیت حاج قاسم سلیمانی، هیچ بیانی زیباتر از این نیست که بگوییم ایشان اقامه‌کننده نماز بود، آیت‌الله شهید رئیسی نیز زیباترین چیزی که در زندگی‌اش دیده می‌شد اقامه‌کنندگی نماز بود.
همه ما در زندگی به مشکلات کوچک و بزرگی بر می خوریم که راه حلی برای رفع آن نداشته و تنها امیدمان خداست و دعا برای رفع مشکل به پیشگاه این توانای بی همتا.
این روزها زائران زیادی برای حج تمتع راهی سرزمین وحی شده‌اند و در این بین هستند کسانی که برای نخستین بار به سفر حج مشرف می‌شوند و زمان طولانی دوره برگزاری حج تمتع و بالابودن میانگین سنی ممکن است زائران را دچار استرس یا اضطراب کند.
واژه «حول» در لغت به معنای حرکت و جنبش، و «قوّة» به معنای استطاعت و توانایی است. بنابر این، معنای عبارت فوق این است که: هیچ حرکت و قدرتی در جهان آفرینش جز به مشیت خداوند متعال و بزرگ وجود ندارد.
مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پنج هزار ایثارگر به سفر حج تمتع ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند، گفت: ۳۰ نفر از جانبازان معزز به همراه همسران و همراهانشان اعزام می‌شوند و به همراه عوامل در مجموع ۹۰ نفر کاروان ویژه جانبازان در سال جاری را تشکیل می‌دهند.
ستاد عملیات حج ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه ورود حجاج کشورمان به شهر پیامبر روند طبیعی دارد، تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره تا بامداد دوشنبه را ۹۶۷۵ نفر در قالب ۷۲ کاروان اعلام کرد.
سفیر کشورمان در عربستان ابراز امیدواری کرد که بعد از پایان عملیات حج، شاهد استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان باشیم.
دعای غریق دعایی است که از امام صادق(علیه السلام) برای تثبیت اعتقاد در زمان دوری از امام معصوم (ع) و در امان ماندن از خطرات شبهات و تزلزلات اعتقادی و عملی بیان فرمودند.