قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مهمترین اخبار

حجت الاسلام والمسلمین علی بخشی معتقد است :معتقدیم که این اسلامی که امروز در اختیار ما است نتیجه فعالیت‌های امام سجاد علیه السلام است که از خطبه حضرت در شام شروع شد و این خطبه و دیگر خطبه ها و ادعیه امام سجاد علیه السلام باید در رسانه ها تبیین شود.
این نور فروزان حسین(ع) است که نه تنها هرگز خاموش نمی‌شود بلکه هر چه می‌گذرد پرفروغ‌تر و درخشان‌تر می‌شود و گویی این نور درخشان ذخیره الهی برای روزهای تاریک زندگی بشر است و این اقیانوس بی‌کران حسین(ع) است که قرار است بیش از پیش عالمگیر شود و تشنگان حقیقت را سیراب کند.
حسین (ع) می‌داند، جوهر انسانی پیامبر(ص) و اسلام انسانی محمد(ص) بود که مکتب رهایی‌بخش بردگان و بندگان از قید قدرتمندان جاهلی شد و شیفتگی جان‌ها را به «توحید» برانگیخت و در مقابل، پس از رحلت پیامبر عظیم‌الشأن، نخستین انحرافات چه بسا با غلبه قبیله بر اصول انسانی و اخلاقی و اسلامی دیگر شکل گرفت.
در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد بیان شد:

رضایت از فضاآرایی شهر مشهد در ایام محرم

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد از اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری در راستای فضاآرایی شهر برای ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) تقدیر و تشکر کردند.
مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی نوشت:

موجی که شیرخوارگان حسینی در جهان آفریدند

به موازات گسترش حرکت شیرخوارگان حسینی در سطح جهان که اثر بسزایی در معرفی مکتب امام حسین (ع) داشته است، جبهه ی استکبار و عواملشان نیز ساکت ننشسته و به انحاء مختلف در مقابل این خیزش و جریان حسینی موضع گرفته اند.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه «همایش شیرخوارگان حسینی» در ۹۸۰ بقعه در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ موقوفه دارای درآمد با نیت فعالیت در زمینه عزاداری برای سید الشهدا(ع) در قالب تعزیه‌داری، عزاداری و سخنرانی مذهبی است.
شرکت‌های فعال در حوزه ارائه خدمات به زائران اربعین می توانند از طریق آدرس اینترنتی http://arbaeen.ito.gov.ir نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر ارایه خدمات اقدام کنند.
صدای کاروان کربلا است که دارد به گوش می‌رسد پس با پای دل همچون رودی زلال از قلب تاریخ به هیئت‌ها و حسینیه‌ها می‌رویم و جان و دل را جلا می‌دهیم، از همین رو هیأت‌های مختلف اصفهان میزبان عزادارن حسینی خواهند بود.
سازمان حج و زیارت از حضور ۴۰ درصد زائران ایرانی در عربستان اطلاع داد و اعلام کرد: آخرین گروه از زائران ایرانی ۲۴ تیرماه مدینه را به مقصد ایران ترک خواهد کرد.
دعای چهل کلید دعایی است که دارای هزاران خواص و فواید بسیار موثری است، از خواص بی نظیر دعای چهل کلید می توان به گشایش بخت و دفع مشکلات اشاره نمود.