قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مهمترین اخبار

در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) علت نام‌گذاری ماه مبارک رمضان به "رمضان" اینگونه بیان شده است: "این ماه را "رمضان" نامیدند چون گناهان را می‌زداید. "
ماه رمضان نهمین ماه از ماه‌های قمری و نزد خداوند بهترین ماه‌ها است، روزهایش بهترین روز، شب‌هایش بهترین شب و ساعاتش بهترین ساعات است. این ماه بسیار پر فضیلت بوده و با همه ماه‌ها فرق دارد و برای آن اعمالی سفارش شده است.
روزه فقط امساک از خوردن و آشامیدن نیست بلکه روزه دل، روزه چشم، روزه زبان، روزه قلب را شامل می‏ شود و در یک کلام آنکه تمامی وجود آدمی در اختیار احکام و فرائض الهی باشد.
با وجود اضافه شدن ورودی‌های خانه خدا در آستانه ماه رمضان، سعودی‌ها با اعمال محدودیت جدید، ورود برخی از نمازگزاران به کنار کعبه و طبقه همکف را از فردا دوشنبه ممنوع کرده‌اند.
مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب ضمن با بیان این مطلب که برخی رسانه‌ها آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، خاطرنشان کرد: به طور قطع معاندان دوست دارند لایحه عفاف و حجاب در بعد جرم‌انگاری آن پر رنگ شود و پرداختن به این موضوعات بی‌تردید سوژه‌دهی به رسانه‌های معاند است.
حجت الاسلام موحد نژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: رویت هلال ماه مبارک رمضان در روز یکشنبه ۲۰ اسفند امکان‌پذیر نیست.
امام جعفر صادق علیه السلام در روایتی به بیان نکته ای پیرامون لباس بانوان پرداختند.
نه تنها در ماه رمضان بلکه در تمامی ماه‌های خداوند انسان باید نسبت به دیگران عنایت داشته و به خاطر خدا و بدون منت از اشتباهات دیگران گذشت کند.