در منطقه رهنان اصفهان برگزار خواهد شد:

برگزاری نهمین اجتماع ملی نوازندگان و گروه های موزیک هیئات مذهبی

نهمین اجتماع ملی نوازندگان و گروه های موزیک هیئات مذهبی به همراه دومین سوگواره ی ملی نواهای عاشورایی در شهر اصفهان و در منطقه ی رهنان برگزار می شود.
تصویر برگزاری نهمین اجتماع ملی نوازندگان و گروه های موزیک هیئات مذهبی

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ ابراهیم چوپانی رنانی رئیس ستاد برگزاری همایش منتظران فرج (عج) در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پرسون اصفهان بیان کرد: همایش ملی منتظران فرج (عظیم فرج) سابقه ای بیش از ۴۰ ساله در رهنان دارد و جزو مراسمات و میراث ناملموس فرهنگی و مذهبی این دیار هزاران ساله است.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ تصمیم گرفته شد این میراث گران بها بصورت استانی برگزار شود، البته قبل از سال ۹۲ به صورت محلی و در نهایت منطقه ای برگزار می شد، چون در آن زمان در منطقه ی رهنان اصفهان مکانی که بتوان اجتماع چند هزار نفری برگزار کنیم، نبود لذا این رویداد بصورت موقت برای چندین سال در یکی از شهرستان های همجوار اصفهان برگزار گردید و از سال ۱۳۹۷ که فضای مناسب در منطقه ی رهنان جهت برگزاری این مراسم ایجاد شد دوباره به این منطقه منتقل شد.

وی ادامه داد: این اجتماع از سال ۹۷ بصورت ملی درحال برگزاری است و امسال قصد برگزاری نهمین اجتماع ملی نوازندگان و گروه های موزیک هیئات مذهبی را بهمراه دومین سوگواره ملی نواهای عاشورایی ویژه گروههای موزیک هیئات مذهبی کشور را داریم.

چوپانی بیان کرد: این سوگواره ی ملی بصورت مجازی برگزار می گردد و از ۵۰۰ گروه موزیک کشور درخواست و دعوت جهت شرکت بعمل می آوریم که تمامی گروه‌ها در یک مقطع زمانی مشخص یک کلیپ از اجرای گروه خودشان گرفته و برای سوگواره ارسال می کنند و توسط پنج داور مورد بررسی قرار می گیرند، سه گروه بعنوان گروه های برگزیده و چهار گروه بعنوان شایسته تقدیر مشخص می گردد.

وی افزود: اختتامیه ی این سوگواره همزمان با همایش ملی منتظران فرج برگزار و از شرکت کنندگان تجلیل به عمل می آید.

رئیس ستاد همایش فرج (عج) در مورد اهداف این مراسم گفت: از اهداف سیستمی همایش می توان به همبستگی بین گروه های موزیک کشور، ایجاد ارتباط مثل تشکیل گروه مجمع موزیک ایران (خادمین اهل بیت) در فضای مجازی، نشر و اثبات قدرت و اثرگذاری موسیقی آیینی در سطح کشور، برطرف کردن و پیگیری آسیب ها وکمبودهای موجود در عرصه ی موزیک مذهبی درسطح کشور اشاره کرد.

این هنرمند ادامه داد: درخصوص شرکت کنندگان در همایش ملی منتظران فرج (عج)به اطلاع می رسانم از ۵۰۰ گروه و ۵ هزار نوازنده از سراسر کشور جهت شرکت در همایش دعوت بعمل می آید.

سین برنامه همایش به شرح زیر می باشد:

قرائت قرآن و اجرای سرود جمهوری، سخنرانی امام جمعه ی محترم رهنان در باب عزاداری و ماه محرم، تجلیل از اساتید و پیشکسوتان عرصه هنری موسیقی آئینی، تجلیل از سرپرست گروه‌های موزیک، تجلیل از برگزیده گان دومین سوگواره ی ملی نواهای عاشورایی، اجرا و احیای ملودی ها و نواهای آئینی سنتی توسط کلیه ی نوازندگان حاضر در قالب یک گروه بزرگ چند صد نفره و اجرای انفرادی اساتید و پیشکسوتان و مداحی از جمله برنامه های حین برگزاری همایش است که در پایان این همایش به تک تک شرکت کنندگان لوح سپاس به رسم یاد بود داده خواهد شد.

چوپانی بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم نهمین همایش ملی منتظران فرج و دومین سوگواره ی ملی نواهای عاشورایی را با مشارکت مستقیم شهرداری اصفهان و معاونت فرهنگی منطقه ۱۱ اصفهان برگزار نمائیم.

چوپانی در آخر گفت: نهمین همایش ملی منتظران فرج و دومین سوگواره ی ملی نواهای عاشورایی در صحن تازه احداث شده‌ ی امام زاده میرشرف الدین محمد(ع) رهنان مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ و درعصر جمعه ساعت ۱۷ برگزار می گردد، لذا از تمامی نوازندگان و گروه های موزیک مذهبی کشور جهت شرکت دعوت بعمل می آید، جهت اطلاع بیشتر با شماره ی ۰۹۱۳۹۶۰۳۲۶۴ تماس حاصل نمائید.

680656