قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

ماه رمضان ماه توسعه فضائل و ترویج نودوستی برای طول سال است. فرصت را مغتنم بدانیم و در روزهای باقیمانده از ماه مبارک رمضان امسال با توجه به نیازمندان نور رحمت الهی را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.
یک کارشناس مذهبی گفت: شب قدر به این دلیل قدر نامیده می‌شود که سرنوشت خیل از انسان‌ها در این شب تغییر پیدا می‌کند، و بر اساس آیه ۳ و ۴ سوره دخان، سرنوشت یک سال انسان‌ها در این شب تعیین می‌شود.
گفتن ذکرهای الهی باعث آرامش قلب ها و حیات معنوی انسان است؛ قلب خسته و افسرده انسان با «یاد خدا» طراوت می یابد و در کشاکش مشکلات و انبوه گرفتاری ها به یاد معشوق است که اطمینان و آرامش را برای جانها به ارمغان می آورد.
در کتاب مفاتیح‌الجنان برای شب بیست و سوم ماه رمضان اعمال و آدابی ذکر شده است که عمل به آنها می‌تواند انسان را در کسب هرچه بیشتر فیوضات این شب بزرگ یاری کند که در ادامه آمده است.
آن چه مسلّم است، این است که مسجد جمکران بیش از یک هزار سال پیش به فرمان حضرت بقیة الله (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در بیداری، (نه در خواب) تاسیس شد و در طول قرون و اعصار، پناهگاه شیعیان و پایگاه منتظران و تجلی‌گاه حضرت صاحب الزمان (علیه‌السّلام) بوده است.
مسجد مقدس جمکران ۱۰۷۲ سال پیش به دستور امام زمان(عج) بنا شد و حتی ایشان نحوه به جای آوردن نماز تحیت آن را هم آموزش دادند. بنایی که این روزها مأمن دلدادگان امام عصر است.
تاریخ زندگی حضرت خدیجه علیها السلام اگر در جامعه تبیین شود هم در بحث اقتصاد مقاومتی که چندین سال است مطرح شده مفید است. چون یک زنی با آن ثروت آمده و در یک شرایط بسیار ساده زندگی کرده است.
قرآن کریم منبعی گرانبها از قصه‌های پندآموز است؛ داستان‌هایی شنیدنی از زندگی پیامبران که با اعجاز خود راه درست و غلط را به انسان نشان می‌دهند. در طرح ملی قرآنی مسطورا که با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌های نورانی اجرا می‌شود، قصه‌های قرآنی به زبان ساده و کودکانه اجرا شده است.