از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور

ساعت کار ادارات تغییر کرد

با هدف مدیریت مصرف برق و بر اساس مصوبه هیأت وزیران، ساعت کار ادارات از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور تغییر می‌کند.
تصویر ساعت کار ادارات تغییر کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، بر اساس مصوبه هیات وزیران، ادارات باید در ساعات کاری، مصارف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند که با نصب کنتورهای هوشمند مصرف برق ادارات کنترل‌پذیر می‌شود.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیأت وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می‌شود که براساس آن ساعت کار ادارات از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور تغییر می‌کند.

البته سال گذشته نیز، بر اساس مصوبه سال گذشته هیأت وزیران و به منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ٦ صبح تا یک بعدازظهر تغییر یافت که گفته می‌شود این اقدام کاهش ٨٥٠ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ را به همراه داشته است.

این تغییر موجب برخی نارضایتی‌ها و واکنش‌های رسانه‌ای از سوی کارکنان دستگاه‌های اجرایی بود و نداشتن خواب کافی، نگرانی از عدم حضور به موقع در محل کار، افزایش استرس و سردرگمی و بر هم خوردن نظم خانواده‌ها از جمله معایبی است که در این رابطه عنوان شده بود.

مصطفی رجبی مشهدی در روزهای پایانی سال 1401 در همین رابطه گفته بود: بر اساس مطالعه‌ای که در سال 1399 انجام شد، تغییر نکردن ساعت رسمی کشور می‌تواند تا 2 هزار مگاوات مصرف را در ساعات اوج مصرف شبانه افزایش دهد.

او ادامه داد: این در حالی‌ست که وقتی ساعت‌ها را به جلو می‌کشیم از خنکی صبح استفاده و در نتیجه از کولرها کمتر استفاده می‌شود. علاوه بر این ساعت کار اداری هم زودتر پایان می‌یابد و وسایل سرمایشی زودتر خاموش می‌شود و این موضوع کمک می‌کند تا ساعت اوج مصرف روزانه را با مصرف کمتری سپری کنیم.

منبع: اکوایران

680758