قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: با اعزام آخرین کاروان زائران ایرانی به مکه مکرمه، پرونده اعزام زائران به حج ۱۴۰۳ دوشنبه شب -۲۱ خرداد- بسته خواهد شد.
یکی از مراجع تقلید در مورد حکم شرعی بازی‌هایی همانند همستر تصریح کرد: با توجه به ابهامات زیادی که این نوع ارزها دارند، از جمله اینکه منشاء استخراج آن روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن از سوی دولت ها پذیرفته نشده و همچنین منشاء سوء استفاده های زیادی شده است، معامله، سرمایه گذاری و درآمد حاصل از آنها جایز نیست.
چهار قل به چهار سوره از قرآن کریم، شامل سوره‌های کافرون، توحید، فلق و ناس، اطلاق می‌شود. این سوره‌ها به دلیل فواید و اهمیت زیادی که برای مسلمانان دارند، به طور جداگانه در انتهای قرآن کریم قرار گرفته‌اند.
روز اول ماه ذیحجه اولین روز از آخرین ماه قمری است. ماهی که حاجیان برای انجام مناسک حج خود را آماده می کنند. این ماه و این روز از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و اعمالی برای آن توصیه شده است
أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی به بیان نکاتی پیرامون پاسخگویی نسبت به بندگان و زمین ها و چارپایان پرداختند.
ذکر و دعاهایی برای زیبایی و نورانی شدن چهره که در اسلام و روایات بسیار از ائمه وجود دارد و به موجب آن چهره زیباتر می شود را در این بخش از نمناک مشاهده می کنید.
بیست و پنجم ذی‌القعده، همزمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است. از امیرالمومنین حضرت علی(ع) روایت شده است که فرمودند: «نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست و پنج ذی‌القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است، خواهد داشت».
محرم وطن‌خواه، پیرغلام جنوب تهران که نخستین استاد سعید حدادیان در محله نازی‌آباد بود، دار فانی را وداع گفت.