قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

عضو ستاد استهلال استان تهران گفت: با توجه به اینکه روز ۲۰ فروردین در پهنه کشورهای اسلامی، هلال ماه زودتر از خورشید غروب می‌کند، به نظر می رسد در اکثر کشورهای مسلمان در شامگاه سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ عید فطر اعلام شود.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: مراکز استانی باید با سرعت بیشتری معاینات حجاج ۱۴۰۳ را انجام دهند و ۱۵ شوال آخرین مهلت اخذ ویزا برای زائران است و قاعدتا معاینه زائران و تایید استطاعت جسمی‌باید تا ۵ شوال به پایان برسد
اذکار نافعه حداقل ذکر و دعاهایی است که با مداومت بر خواندن آنها می توان از فضایل بسیاری بهره مند شد مانند تقویت قلب و حافظه، رفع گرفتاری، آمرزش گناهان و افزایش روزی.
أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی به راز سلامتی اشاره کردند.
محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده حضرت آیت‌الله ‌العظمی سیستانی و با حضور جمعی از قاریان و حافظان ممتاز کشور در محل احداث بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی نور در قم برگزار شد.
پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم در روایتی به معرفی بهشتیان پشیمان پرداختند.
ماه رمضان ماه توسعه فضائل و ترویج نودوستی برای طول سال است. فرصت را مغتنم بدانیم و در روزهای باقیمانده از ماه مبارک رمضان امسال با توجه به نیازمندان نور رحمت الهی را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.
یک کارشناس مذهبی گفت: شب قدر به این دلیل قدر نامیده می‌شود که سرنوشت خیل از انسان‌ها در این شب تغییر پیدا می‌کند، و بر اساس آیه ۳ و ۴ سوره دخان، سرنوشت یک سال انسان‌ها در این شب تعیین می‌شود.
گفتن ذکرهای الهی باعث آرامش قلب ها و حیات معنوی انسان است؛ قلب خسته و افسرده انسان با «یاد خدا» طراوت می یابد و در کشاکش مشکلات و انبوه گرفتاری ها به یاد معشوق است که اطمینان و آرامش را برای جانها به ارمغان می آورد.
در کتاب مفاتیح‌الجنان برای شب بیست و سوم ماه رمضان اعمال و آدابی ذکر شده است که عمل به آنها می‌تواند انسان را در کسب هرچه بیشتر فیوضات این شب بزرگ یاری کند که در ادامه آمده است.
آن چه مسلّم است، این است که مسجد جمکران بیش از یک هزار سال پیش به فرمان حضرت بقیة الله (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در بیداری، (نه در خواب) تاسیس شد و در طول قرون و اعصار، پناهگاه شیعیان و پایگاه منتظران و تجلی‌گاه حضرت صاحب الزمان (علیه‌السّلام) بوده است.
مسجد مقدس جمکران ۱۰۷۲ سال پیش به دستور امام زمان(عج) بنا شد و حتی ایشان نحوه به جای آوردن نماز تحیت آن را هم آموزش دادند. بنایی که این روزها مأمن دلدادگان امام عصر است.