مشروح اخبار

مهدی صرامی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

ارتقای فضای مجازی در گرو شفاف شدن حقوق افراد

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی گفت: اگر با رویکرد شفاف شدن حقوق و مسئولیت های افراد در فضای مجازی کار دنبال شود و قانون یا قوانینی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد بسیار می‌تواند موثر باشد و به ارتقای فضای مجازی ما و پیشرفت مردم از طریق فضای مجازی کمک کند.
کارشناس غرب آسیا گفت: افزایش همگرایی در منطقه غرب آسیا برای امریکا مطلوب نیست و امریکایی ها نشان دادند در 17 سالی که در کشور عراق بودند تلاش بسیار زیادی کردند تا روابط عراق را با کشورهای همجوار از جمله عراق و سوریه کاهش دهند اما به هر طریق عراقی ها مجبور هستند با کشورهای همسایه ارتباط داشته باشند.

رئیس جمهور وزیر جدید صمت را مکلف کرد زنجیره کامل تامین و توزیع شامل تولید، صادرات و واردات کشور، از مرحله ثبت سفارش تا توزیع کالا در فروشگاه‌ها را ایجاد و زمینه دسترسی همه مدیران، فعالان اقتصادی و عموم مردم به این سامانه را فراهم کند، تا در هر لحظه همه بتوانند از تمامی مراحل ورود، توزیع و میزان و موجودی کالا در کشور مطلع شوند.

برای تکمیل پرونده خبری نقش دولت در نابه سامانی های اخیر بازار بورس، باید نظر جناح مخالف را هم جویا می شدیم. در این راستا گفت و گویی با مدیر کارگزاری بانک رفاه داشته ایم.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت‌ها به خصوص دولت‌های آینده باید نسبت به تاثیرگذاری مثبت در بازار سرمایه، نگاه ویژه در سیاست گذاری های عامه داشته باشند.
پیمان مولوی در گفتگو با پرسون تشریح می کند:

تاثیر واگذاری سهام دولتی به بخش خصوصی بر فضای اقتصادی کشور

کارشناس بازار سرمایه و عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: هر چقدر بتوانیم بستر اقتصاد را برای حضور در بخش خصوصی آماده کنیم مسیر اقتصادی را اصلاح کرده ایم اما بالعکس هرچه قدر به سمت انحصار حرکت کنیم دچار مشکل می شویم.
جلیل بیات در گفتگو با پرسون پاسخ می دهد:

خروج از برجام چه خساراتی را برای امریکا در پی دارد؟

پژوهشگر پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه و کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ رئیس جمهور امریکا با خروج از یک توافق چند جانبه نه تنها به توافق بهتری دست نیافت بلکه الان باید برای بازگشت به همان توافق نیز خسارت پرداخت کند، این خسارت به معنای تسهیل در برخی تحریم های غیر هسته ای می باشد.
سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی در یادداشتی نوشت؛

شدت نوسانات ارز نسبت به طول دوره زمانی گذشته بی سابقه است

بانک مرکزی باید با اختیارات کامل، اعتماد به نفس و اطمینان از حمایت‌های حاکمیت به شیوه مناسب در این بازارها ورود کرده و سعی کند در عمل کنترل آنها را به دست گیرد و به دلالان و نوسان‌گیرانی که برای تامین منافع خود، اقتصاد کشور را با چالش روبرو می کنند اجازه ضربه‌زدن به اقتصاد ملی را ندهد.
پرسون قصد دارد طی پرونده ویژه خبری عملکرد و نقش دولت را در هیاهو اخیر بازار بورس بررسی کند. این گزارش اولین قسمت از این پرونده خبری است.
کارشناس بین الملل و منطقه در گفت و گو با پرسون؛

تاثیر مداخله روسیه در آتش بس جنگ میان ارمنستان و آذرباییجان

کارشناس بین الملل و منطقه گفت: با توجه به نقش بی طرفانه ی روسیه و پیشنهاد مذاکره در جهت حل این مناقشه می تواند بسیار موثرباشد تا پس از ۱۸ سال آتش یک مناقشه و جنگ ادامه‌دار میان دو کشور ارمنستان و آذرباییجان به سمت صلح و زندگی مسالمت آمیز برود.

رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با پرسون:

اسراییل عاقبتی جز فروپاشی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مساله سات مربوط به تمام انسان های آزاده ای که با زورگویی و چپاول و اقدامات ضد حقوق بشری رژیم جعلی اسرائیل مخالف هستند .
سید جلال ساداتیان در گفتگو با پرسون پاسخ می دهد؛

کرونا چه تاثیری بر اقتصاد انگلیس گذاشت؟

استاد دانشگاه و کارشناس مسایل انگلیس با اشاره بر محدودیت ‌هایی که در کشور انگلیس ایجاد شد عنوان کرد: بیماری کووید19 به طور خودکار بر فعالیت‌های اقتصادی این کشور تاثیر گذاشت و حالا آمار و ارقامی که باید بررسی شود باید از زبان خودشان شنیده شود.

کارشناس دفاعی و امنیتی گفت: نکته مهم دفاع مقدس در کنار حضور مردمی، هدایت ها و فرماندهی حضرت امام و نقش جوانان، «راهبرد نظام اسلامی» بود زیراکه با توجه به تحریم ها نیاز به تولید و خودکفایی داشتیم و این راهبرد از همان روزهای آغازین تحریم شروع شد.

یک کارشناس آمریکا گفت: در واقع دولت آمریکا در مدیریت تظاهرات های ضد نژادپرستانه که با خشونت زیاد در شهرها و ایالات های مختلف در حال انجام، ناتوان است. هر روز میشنویم که یک شهروند عموما رنگین پوست توسط پلیس این کشور به طرز فجیعی به قتل می رسند و این موضوع آتش اعتراضات را بیشتر می کند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید با دنیا تعامل گسترده سازنده داشته باشیم، گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت درخط مقدم مبارزه در شرایط تحریم است و بار مسئولیت تامین کالاهای اساسی و ضروری و بخش بزرگی از تولید را بر عهده دارد.
یک کارشناس غرب آسیا گفت: روابط دو کشور ایران و عراق می‌تواند بسیاری از مشکلات دو طرف را برطرف کند و همگرایی در کشورهای غرب آسیا از مواردی است که مورد خوشایند آمریکا نیست.
سازمان آگهی های پرسون