مشروح اخبار

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر گفت: حدود 9ماه از وجود بیماری کرونا می‌گذرد و تا به امروز هنوز برای آن درمان قطعی و یا واکسنی یافت نشده و کسی نمی‌داند تا کی باید با این بیماری دست و پنجه نرم کنیم.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پیگیری جدی برای دسترسی و استفاده از منابع ارزی مسدود شده کشورمان در خارج از کشور گفت: هر چند تحریم‌های آمریکا شرایط سختی برای تعاملات اقتصادی کشور ایجاد کرده است، اما با تلاش‌های انجام شده، استفاده از این منابع در حال افزایش است و تخصیص منابع به مصارف کالا‌های اساسی و نیاز‌های تولیدی کشور استمرار خواهد یافت.
کارشناس مسائل اسرائیل خاطر نشان کرد: هیچ وقت در تاریخ رژیم سابقه نداشته است که اعتراضاتی بیان شود و یک ماه مستمر ادامه پیدا کند. این اولین باری هست که این اتفاق در این رژیم می افتد.

لطیفی با توجه به ورود غیرقانونی قاچاق یا نشان دادن کالایی به جای کالای دیگر اظهار داشت: با هوشمند‌سازی به دنبال آن هستیم که بتوانیم قاچاق کالا را به حداقل برسانیم اما آنچه که در بازار اهمیت بیشتری دارد است در بازار چه کالایی به چه میزان مصرف و در چه محاسب مصرفی باید طراحی، رصد و تامین شود.

یک کارشناس نفت و انرژی گفت: وابسته بودن اقتصاد ایران به نفت یک آفت و آسیب بزرگی است که فقط مربوط به این دوران نیست بلکه در طول 100 سال گذشته این وابستگی وجود داشته و اقتصاد و مردم ایران بارها در طول یک قرن گذشته، مجبور شده اند هزینه این وابستگی را بپردازند.
فرمانده کل قوا در ارتباط تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری گفتند: بدون امنیت همه‌ی ارزشهای مهم کشور دچار اختلال خواهند شد؛ هم رفاه، هم عدالت، هم دانش‌ورزی و دیگر ارزشهای مهم.
در حالی کمیته سیاست‌گذاری خودرو در جلسه اخیر خود تصویب کرد قیمت گذاری خودرو، تا زمانی که طرح مجلس برای عرضه خودرو در بورس نهایی شود، از شورای رقابت به سازمان حمایت مصرف کنندگان منتقل شود که این تغییر موافقان و مخالفان زیادی به همراه داشت.
سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: در راستای دستور رئیس جمهور برای اینکه کالا از ثبت سفارش تا مصرف تحت یک سامانه کنترل شود مباحث کارشناسی با چند دستگاه به وزارت فناوری اطلاعات ای سی تی و وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی ایران شروع شده تا بتوانیم روش های قانونی را دنبال کنیم و تخطی از قانون رخ ندهد.
رهگشای در گفتگو با پرسون پاسخ می دهد:

کرونا تهدیدی برای اقتصاد خسارت دیده اروپا

عضو کارشناس اقتصاد ببن الملل و پژوهشگر اندیشکده اقتصاد مقاومتی گفت: در اتحادیه اروپا خیلی از محصولات با فناوری بالا و پایین یک زنجیره تولیدی دارد که در کل اروپا پخش است حتی در بیرون از اروپا مانند هواپیما، خودرو و غیره که قطعات مختلفش در کشورهای متعددی تولید می شود و اینگونه زنجیره ها با بحران کرونا در مقایسه با کشورهایی که زنجیره تولید کالا را در داخل کشور خودشان داشته خسارت بیشتری دیدند.

بخش عمده‌ای از نیازهای دارویی کشور از طریق تولیدات داخل تأمین می‌شود ولی برای این تولیدات به ارز نیاز داریم و متاسفانه نهادها و سازمان ها و بانک مرکزی آنطور که باید، توجه ویژه ای برای تخصیص ارز ندارند.
رئیس جمهور با بیان اینکه برای جلوگیری از مسیر انتقال ویروس و دایره شیوع آن برای متخلفان استفاده نکننده از ماسک 50 هزار تومان و برای افراد بیماری که از قرنطینه خارج می شوند 200 هزارتومان جریمه در نظر گرفتیم.
کارشناس دفاعی و امنیتی گفت: از توانمندی‌ها و ویژگی‌های رادار قدیر این است که به صورت ثابت عمل کرده اما به جهت چهار وجهی بودن 360 درجه می تواند محیط اطراف خودش را تا فاصله ۱۰۰۰ کیلومتر مورد رصد قرار دهد.

پورابراهیمی در گفتگو با پرسون :

منابع ارزی جایگزین صادرات نفتی شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت منابع ارزی ناشی از صادرات غیر نفتی حدود 27 میلیون دلار تا بهار امسال منابعی بوده که به دلایل مخـتلف به چرخه اقتصاد کشور برنگشته است که فقط حدود نزدیک 8 تا 9 میلیون دلار از این منابع به چرخه اقتصاد برگشته است. و ما بقی این رقم به عبارتی در حال پیگیری است که سریعتر عملیاتی شود.



برای رسیدن به یک بازار منطقی که در رشد و افت رفتاری تحلیلی از خود بروز می دهد، باید بازارگردان‌ها تقویت شوند و از شکل سنتی خارج شوند.

شیرازیان در گفتگو با پرسون پاسخ می دهد:

لزوم شفافیت و نظارت بر قیمت ها برای حذف دلالان اقتصادی

مدیر سامانه جامع تجارت وزارت صنعت گفت: مزیت اصلی برای مردم کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و حذف واسطه گری به نوعی(دلالی) است که کالا به قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد و برای مدیران ایجاد شفافیت و افزایش اشراف بر زنجیره تامین کالا شود.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: اربعین حسینی سالهاست دیگر فقط یک مراسم آئینی نیست بلکه به یک جریان عظیم تاریخی تبدیل شده که بزرگترین تجمع جهان را در طول تاریخ بشریت رقم زده است.
رییس جمهور گفت: از همه خواهش می‌کنم که تخریب دولت را لااقل تا پایان کرونا تعطیل کنیم. حالا الان که کرونا و تحریم را باهم داریم اما لااقل تا پایان کرونا سیاه‌نمایی را کنار بگذاریم. والله، بالله هرچه اختلاف ما بیشتر شود، دشمن بیشتر استفاده می‌کند.
عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش و کنترل ارز وابسته به پارامتر و متغیر هایی است. که باید این متغیرها را شناسایی و آسیب های آن را بررسی کرد و در هر زمانی که این نرخ ارز بالا می رود ببینیم کدام متغیر وابسته دچار مشکل شده است که در بالا بردن نرخ ارز تاثیر گذار بوده و با همان عامل کنترل شود.



بهشتی پور در گفتگو با پرسون عنوان کرد:

بی کفایتی مدعیان دروغین مدیریت افکار جهانی

کارشناس مسائل بین الملل و استاد دانشگاه تهران گفت: بی مدیریتی در نوع اطلاع رسانی امریکایی ها را که ادعای مدیریت افکار جهانی دارند در این زمان کاملاً مشخص می‌شود که حتی نمی توانند موضوعی که مربوط به رئیس جمهور کشور امریکا است را مدیریت کنند.

یک کارشناس بین الملل گفت: موازنه قوا به نفع آذربایجان تغییر کرده است این کشور با نزدیکی به اسرائیل و آمریکا و بهره ‌بردن از منابع نفتی خود را  تقویت کرده و این امر باعث شد موازنه قدرت به نفع آذربایجان تغییر کند.
سازمان آگهی های پرسون