مشروح اخبار

زمانی که بازار بورس به شکل اپیدمی در جهتی حرکت می‌کند و این پروسه طولانی می شود، عملا به مبانی تحلیل بی‌توجه می شود. بازار نمی تواند بدون رویدادی اثرگذار بر سطح کلان که شرایط بلند مدت را تغییر می دهد، به شکل اپیدمی حرکت کند.
وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش سقف وام خرید مسکن گفت: منتظر فروکش شدن قیمت‌ها هستیم؛ سپس در فرصت مناسب در این‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

کارشناس مسائل امریکا با اشاره بر مدیریت بسیار ضعیف و پر نقد و چالش ترامپ؛ در برابر بحران کرونا، بیکاری و بحران نژاد پرستی گفت: درحال حاضر این 3 بحران دولت متحده امریکا را در بر گرفته است و سبب شده، تا نگرانی ها در داخل حزب جمهوری خواه افزایش پیدا کند.

حسین راغفر در گفت و گو با پرسون؛

اشتباه بانک مرکزی باعث چالش های ارزی کشور است

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: بانک مرکزی مجری سیاست های اشتباه است در نتیجه باعث افزایش نرخ ارز شده و پیامدهای آن برای کشور به خصوص گروه های متوسط جامعه بسیار کمر شکن است.

این روزها بیماران قندی هر دفعه که برای گرفتن انسولین به داروخانه می روند اغلب می‌گویند نداریم یا بیشتر از یک عدد نمی‌دهند. برای بیمار دیابتی که روزی ۴۰۰ واحد انسولین می‌زند، یک عدد دردی را دوا نمی‌کند.
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا؛

کار برخی افراد در هتک حرمت رئیس‌جمهور غلط بود/ انتقاد متفاوت از اهانت است

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.
تحلیلگر مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: صنعت دفاعی در هر کشوری صنعت پیش راه پیچیده ترین تکنولوژی ها را در درون خود دارد و در لبه تکنولوژی های نو حرکت می کند و در بسیاری از زمینه ها این صنعت می تواند دیگر صنایع را نیز به حرکت درآورده و سبب ارتقا آنها شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به کوچکتر شدن سفره مردم از وضعیت کنونی گفت: مجلس شورای اسلامی طرحی را برای کمک معیشتی به نیازمندان جامعه و کم‌ درآمدها تصویب کرده است که در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته تا در آینده‌ای نزدیک در صحن علنی مصوب شود.

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، قرائت گزارش بررسی وضعیت بازار سهام و فولاد و همچنین بررسی تحقیق و تفحص از مناطق آزاد اروند و قشم و پتروشیمی باختر بخشی از دستور کارهای مجلس در هفته آینده است.
عضو شورای عالی بورس کشور گفت: یکی از برنامه های جدید دولت برای رفع کسری بودجه، عرضه سهام و انتشار اوراق در بازار سرمایه بود به این معنا که از رونق بازارسرمایه در جهت کاهش کسری بودجه واصلاحات اساسی و ساختاری در اقتصاد کشور استفاده کند.
سال‌هاست که همه می‌دانیم صادرات کلید موفقیت توسعه اقتصاد و صنعت کشور است. صادرات از چند منظر موضوع مهمی است. نخست وقتی صادرات داریم که کالایی رقابت‌پذیر در سطح جهانی داریم؛ کالای رقابت‌پذیر یعنی کالای باکیفیت و قیمت مناسب. برای صادرات، باید به دانش و فناوری روز مربوط مسلح باشیم. پس وقتی صادرات داریم یعنی در حال سرمایه‌گذاری روی تحقیق‌وتوسعه هستیم.
سخنگوی رزمایش مشترک پدافند هوایی آسمان ولایت گفت: فرج پور در خاتمه سخنانش گفت: دشمنان بدانند آسمان ایران برای آنها دست نیافتنی است، امروز اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش به نمایش گذاشته شده با مدیریت و فرماندهی و تحت کنترل هوایی حضرت خاتم می باشد.
روحانی با بیان این که مردم می دانند ما در مشکلات هستیم یادآور شد: ما دو دست بیشتر نداریم که با یک دست با تحریم و با یک دست با کرونا مبارزه می کنیم؛ بنابراین نباید به جنجال ها و حاشیه ها اعتنا کنیم. مردم هم شرایط را به خوبی می دانند.
عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: یکی از دغدغه های اقتصاد ایران، ارزش پول ملی است اگر به همین روال کم رمق تر شود به سمت سقوط ارزش پول ملی حرکت می کند، مانند خون در رگ های بیمار که اگر نباشد همه محاسبات به هم می ریزد و به توقف حیات می انجامد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مجلس با وزرای اقتصادی کابینه و نشست غیرعلنی امروز با وزیر صمت، گفت: تصمیمات جدیدی در حوزه قیمت‌گذاری، تأمین و توزیع کالا صورت گرفت و اطمینان داریم کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس ادامه خواهد یافت.
بابایی کارنامی در گفت و گو با پرسون پاسخ داد؛

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  گفت: در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بحث مسایل مرتبط به شهرداری نسبت به  طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اولویت دارد.
رئیس جمهور گفت: دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد. دستگاه‏های ذیربط در تامین کالا و دارو موظف و مکلف هستند با تلاش مضاعف، دسترسی مردم به این کالاها را فراهم کنند.
سازمان آگهی های پرسون