مشروح اخبار

کم ارزش شدن پول ملی و شرایط نابسامان اقتصادی باعث تمایل مردم برای سرمایه‌گذاری پول‌های سرگردان خود در بخش های مختلف از جمله ارز،طلا، سکه و مسکن شده و تاثیر بسزایی در افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها داشته است. 

قالیباف در نشست با نمایندگان جوان مجلس؛

در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید پذیرفت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و در این جنگ اقتصادی نمی‌توان هرگونه تصمیمی را گرفت، باید مراقب اقدامات خود باشیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ترس آمریکا و متحدانش از بازگشت ایران به بازار بسیار گسترده فناوری و صادرات اقلام نظامی است.

یک جامعه شناس گفت: مسئولین باید روزنه های فرهنگی برای امیدآفرینی و برنامه های شاد ایجاد کنند تا جامعه از این حالت یاس و ناامیدی خارج شود. القای حس امید به بودجه زیادی هم نیاز ندارد.
رئیس قوه قضائیه گفت: برخورد با تصرفات حکومتی را از خود شروع کردیم. اگر نتوانیم بخش هایی که به نحوی با ادارات و سازمان ها در ارتباط هستند را به رعایت قوانین موظف کنیم، از مردم باید چه انتظاری داشته باشیم.
رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسوول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تاکید کرد و ادامه داد: در وضعیت فعلی باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل کنیم و غل و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب و کارها و تجار و بازرگانان باز کنیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بانک مرکزی برای هدایت نرخ سود بین بانکی از ابزارهای قانونی و بازار باز استفاده کند گفت: متاسفانه سیاستگذاری پولی مان با بی ثباتی همراه بوده است.
ممکن تصویب حداقل سن 45 سال برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اشخاصی همچون آذری جهرمی و بذرپاش را برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ناکام بگذارد.
بیانیه وزارت امور خارجه:

تحریم سلاح ایران تمام شد

وزارت امور خارجه در ساعات پایانی منتهی به پایان تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر کرد.
مدیرگروه اروپا، دفتر مطالعات سیاسی و روابط بین الملل وزارت خارجه با توجه به سیاست گذاری ترامپ در نژاد پرستی گفت: موضوع هم سلیقه ای، نژاد پرستی و سیاسی است و از لحاظ دموکراتیک(جمعیت شناسی) جمعیت رنگی ها در امریکا مدتهاست که بیشتر از سفیدها بوده اما همیشه در انتخابات مکانیزم هایی وجود داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصادی که ۸۰ درصد دولتی و در گرو تصمیم‌گیری افرادی خاص باشد، نتیجه‌اش چیزی می‌شود که می‌بینیم؛ یکسری می‌خواهند که اقتصاد در انحصار خودشان باشند.

پرونده ویژه؛ قیمت گذاری خودرو/ 4

زاوه: تورم دلیل گرانی خودرو است

یک کارشناس صنعت خودرو راه حل خروج از مشکلات اقتصادی کشور را ترمیم مشکلات کلان اقتصادی دانست و گفت: برای رسیدن به روزهای بهتر باید از روزهای سختی عبور کنیم.

ظریف در گفت وگو با وزیر خارجه ژاپن تاکید شد؛

محدودیت های دارویی علیه ایران جنایت بشری است

وزیر امور خارجه محدودیت‌های غیرقانونی آمریکا در استفاده از منابع ارزی خود در کشورهای دیگر و جلوگیری این رژیم برای خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت عنوان کرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و  قضایی مجلس یازدهم گفت: مردم از قوه قضائیه، دستگاهی که حق و حقوق مردم در اختیارشان قرار گرفته است انتظار دارند در بخش‌های دادرسی اقدامات بهتری را انجام و تسهیلات لازم برای مردم جهت دادرسی ها فراهم کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه حق نداریم استان‌های محروم را به دلیل دور بودن و به چشم نیامدن فراموش کنیم گفت: برنامه هفتم توسعه را با توجه به نیازهای محلی خواهیم نوشت و نیازهای ملی را هم درنظر خواهیم داشت.
سازمان آگهی های پرسون